30 Ekim 2013

kalküta,kaan murat yanık



en son şiir kitabı ne zaman okumuştum acaba ?
orta okuldayken şimdi adını hatırlayamadığım türkçe öğretmenimiz şiir kitabı yayımlamıştı.sanırım ilk okuduğum şiir kitabı oydu.lise yıllarımda da safahat ve çile'yi okumuştum.a birde yunus emre'nin bütün şiirlerinin toplandığı bir şiir kitabı daha vardı evde birde o var :)
bütün şiir mazim bunlardan ibaret :)
doğrusu şiirden pek haz etmem.hele hele müzik eşliğinde okunan,dinletileri düzenlenen şiirlerdense hiç haz etmem :) ee ne işin var su,şiir kitabıyla ? :)
itiraf ediyorum kalküta'nın şiir kitabı olduğunu bilmeden aldım :) ha bilseydim yine alırdım o ayrı :)

jennifer lopez'in hücre adında bir filmi vardı.psikiyatris rolündeydi.fantastik bir filmdi,hastalarının bilinç altına girip tedavi ediyordu.bu yolla seri katilin bilinç altına girip,hücreye kapattığı son kurbanını kurtarmaya çalışıyordu.ve saire :)
kalküta'yı okurken kendimi kaan murat yanık'ın bilnç altında dolaşıyor gibi hissettim ve aklıma ilk bu film geldi.şiir denince akla aşk meşk,falan filan gelir.bu kitap bence bu falan filanlardan çok uzak.
kültürlü,iyi eğitilmiş,mürekkep yalamış,kendini yetiştirmiş genç bir adamın bilinç altında dolaştığınızı hissediyorsunuz kitabı okurken.öyle haybeye yazılmış mısralar değil,bir bilgi birikiminin mısralara dökülmüş hali.
yani kitap bana hep bunları hissettirdi.bir günde,bir solukta okudum bitti.ben bile kendimi şaşırttım :)
elimde ki kitabın şiir kitabı olduğunu öğrenince nelerle karşılacağım diye çok meraklanmıştım ama 
okuyup yazmış genç bir adamın birbirinden güzel dizeleriyle karşılaşıyorsunuz.
alın okuyun derim.


kitaptan çok hoşuma giden dizeler :

güneş kınası
kahveni nasıl istersin diye soruyor
elinden diyorum.
( ne de güzel sevgi göstergesi,biri de bana böyle desin çok rica edicem :) )

kum
yağacak olan tüm yağmurlardan sonra,
bir şiir daha koyacağım kucağına,
.....
mesela seni anlatırken hiç cimrilik yapmıyorum,
....
ve ben şiiri pek severim.ötesi,hayal meyal...
ne diyeyim,güzel şiirsin vesselam.

öğüt
bu kadar merak etme geleceği,
yarısı gecedir,yarısı gündüz...
başka mevsim de doğuramaz,
bu kısır dünya;
bir yaz var,bir de güz.
( sanki bu öğüt bana söylenmiş )

düş
gördüğüm tüm rüyalar,
senin görmediğim yüzünün halleriydi.
ben düş görsem sen mutluydun,
kabus görsem bilirdim ki hüzünlüsün yine,bu gece...
( en sevdiğim.twitter da ilk okuduğum da gözlerimden yaşlar süzülüp gitmişti..)

571
şiire şiir yazamam,
o kadar şair değilim...

diyorum ki
diyorum ki;
edebiyata kadar edebiyat olsun;
edebiyat edepsizleri hep sustursun.
ve son kez diyorum ki;
bu bir şiir midir ?
şiir olsa ne olur,olmasa ne olur.

kaan murat yanık 


1988 yılında doğdu. İstanbul Kültür Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü okudu. Üniversite hayatı boyunca İstanbul Kültür Üniversitesi'nde, Türk Dili ve Edebiyatı Öğrenci Temsilciliği, Fen Edebiyat Fakülte Başkan- Başkan Yardımclılığı ve Öğrenci Konseyi Başkanı olarak görev yaptı. İstanbul Kültür Üniversitesi'nin Kurumsal İletişim Biriminde Kordinatörlük yaptı.Aynı zamanda Psikoloji alanı üzerine yandal yapmaya başldı. İlk şiir ve hikayeleri bu dönemde, çeşitli dergiler ve bültenlerde yayınlandı. Müjdat Gezen Sanat Merkezi'nde Tiyatro ve Sahne Sanatları bölümünde tiyatro ve oyunculuk eğitimi aldı. TRTda yapımcı asistanlığı yaptı. Üniversiteler Arası Sosyal Etkinlik Platformu dahilinde yöneticilik ve edebiyat-psikoloji üzerine araştırmalar yaptı. Kalbe Yürü, Taksim Baykuşu, Mavi Kahve Çekirdeği isimlerinde hikayeler ve İskender Pala'nın Şah&Sultan eseri ile ilgili lisans tezi yazdı. İstanbul Kültür Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olduktan sonra Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi'nde Eski Edebiyat üzerine yüksek lisans eğitimine başladı. Bununla birlikte Yıldız Teknik Üniversitesi'nde Pedagolojik Formasyon eğitimi aldı. ''Kalbe Yürü'' hikayesi 2010 yılı İstanbul-Sanat dergisinin düzenlediği yarışmada en iyi öykü olarak seçildi. Şu an Alfa Yayınlarında editörlük ve İskender Pala'nın asistanlık görevini yürütmektedir. Lotus Dergisi, Küçükçekmece Gazetesi'nde köşe yazarlığı yapmaktadır.

diyorum ki;
genç ve eğitimli bir şaairin bilnç altında bir yolculuğa çıkmak istiyorsanız,kalküta'yı okumalısınız.
şiirli günleriniz,keyifli okumalarınız olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails