25 Aralık 2013

amin maalouf doğu'dan uzakta


ne okuyamadım postu :/
öğrencilerimden alıp alıp ne güzel bir sürü kitap okumuştum ama bu kitabı aldım bir hafta elimde gezdirdim ama okumaya fırsat bulamadan geri vermek durumunda kaldım.
zira dönemin bitmesine çok az bir süre kaldı ve performans ödevleri,proje ödevleri yazılılar yok bileme daha neler derken baktım ki kitabı okuyacak dinç bir kafa yok bende kitabı geri verdim :/ 
başka bir bahara artık inş.


kitabı okuyamasam da ilk okuduğum amin maalouf kitabına binaen tavsiye ediyorum :)
doğunun limanlatı için tık tık
keyifle okuyun inş :)
alıntı

Geçmiş... bıraktığın yerde mi hâlâ?



Amin Maalouf'tan unutulmayacak bir "eve dönüş" romanı Amin Maalouf'un merakla beklenen yeni romanı Doğu'dan Uzakta, kaderin ve tarihin acımasızlığında terk ettikleri yurtlarına dönen bir grup arkadaşın hikâyesini anlatıyor. 


Doğu'dan Uzakta, bir yüzleşmenin romanı: Gençliklerinin en güzel dönemlerini bir arada geçiren, ülkelerinde patlak veren iç savaştan sonra farklı yerlere dağılan ve yıllar sonra, eski arkadaşlarından birinin cenazesi için tekrar ülkelerine dönen bir grup arkadaş... Açıkça belirtilmese de Lübnan İç Savaşı'nın getirdiği yıkımlara ve Ortadoğu coğrafyasının kültürel, tarihsel ve toplumsal sorunlarına dair çok çarpıcı gözlemlere de yer veren Doğu'dan Uzakta'da Maalouf, yine en iyi bildiği şeyi yapıyor: Doğu'yu anlatıyor.

Tadımlık:
"Yenikler her zaman kendilerini masum kurbanlar olarak göstermek eğilimindedirler. Ama bu gerçeğe tam uymaz, hiç de masum değildirler. Yenildikleri için suçludurlar. Kendi halklarına, kendi medeniyetlerine karşı suçludurlar. Sadece yöneticilerden değil, benden, senden, hepimizden bahsediyorum. Bugün tarihin mağluplarıysak, hem kendi gözümüzde hem de tüm dünyanın gözünde aşağılanmış durumdaysak, bu sadece başkalarının değil, öncelikle bizim suçumuzdur."

alıntı
Doğu edebiyatının en ünlü isimlerinden biri olan Amin Maalouf sevenlerine yine mükemmel bir geri dönüş hikayesi sunuyor.
Mükemmel bir gençlik geçiren bir grup yakın dost Lübnan’daki savaştan kaçmak için diğer ülkelere göç ederler. Yıllar geçer ve ortak bir arkadaşlarının cenazesi için Lübnan’a geri dönerler. Bu dönüş geçmişin bıraktıkları yerde hala durup durmadığının da ortaya çıkartacaktır. Bu geri dönüş ile bir zamanlar yakın dost olan arkadaşlar geçmiş ile yeniden yüzleşeceklerdir.
Kitaplarındaki anlatım ile herkesin büyük beğenisi kazanan ve kendine hayran bırakan Amin Maalouf içinde Doğu esintileri bulunduran çok farklı bir geri dönüş ve arkadaşlık hikayesine imza atmış. Bir taraftan savaşların acı gerçeklerini okurken diğer tarafta zamanın dostluklar üzerindeki etkisini görüyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)