7 Eylül 2014

aristotales,atinalıların devleti.



iki günde okudum bitti :)
aristotales manyak mıymışta bu kitabı yazmış.:) nani felsefe falan olasa anlıycam da nedir yahı atina'ya gelen demokrasinin tarihçesinin soy ağacını yazmak :) neyse neyse kitabı okuyunca neden modern demokrasinin mihenk taşı denildiğini anladım.ama bence yine de aritotales manyak :))
kitapta büyük bir numara yok.ilk önse başkan solon geliyo ve atina'ya demokrasiyi getiriyo daha sonra aziz halk :) rahat durmuyo ve demokrasinin şurası olmamış değiştir,yok burası da olamamış değiştir,yok efendim sen bunu hiç yapamamışsın baştan yap diye diye adamcağızı canından bezdirip taa mısır'a kaçırıyolar.sonra yüzlerce yıl atina'nın başkanı,kuralları değişip duruyor.denem yanılma metodu derken demokrasi buluyolar veeselam :) daha nda size kitap hakkında ne diyeyim bilemedim :)
amma da çok simile kullanıyorum yaf :)

kitaptan ;
solon'nun devlet düzeninde halk yargıçlığı en çok şu üç temele dayanmaktadır;birincisi ve en önemlisi borç için kişilerin bedenlerinin rehin alınmasının yasak edilmesidir.ikincisi başkaları haksızlığa uğradıklkarı zxaman herke3sin onları koruyabilmesi,üçüncüsü bir memurun verdiği bir karar karşısında yargıya  başvurulabilmesidir.
(adam ne güzel demokrasi yapmış işte rahat dursanıza ya halk kştlesi :P :)
halka yetecek kadar hak verdim;ölçüyü ne dar tuttum ne de bol.gücü elinde tutanlara,zenginlikleriyle göz kamaştıranlara yakışığından çok hiç bir şey almayın dedim.her iki yanı da sağlam kalkanla korudum,haksız yere hiç birine ötekini ezdirmedim.
(buda haklı oldukları zaman ezdirttim anlamına gelmez mi ? yada gelir mi ? ama adam çok uğraşmış şimdi,halk nankör solon ne etsin :)) )

valla sıkıcı bir kitaptı ya napayım.ama kimi yerleri çok ilgimi çekti.yani tarih bölümü gibi olan kısımlar geçmişe ışık tutması bakımından ilginçti.ama yine de kitabın tamamı,genel olarak sıkıcıydı.neyse ki başladığımla bitirdiğim bir oldu.
bu posttan sonra çok meraklandınızsa alın okuyun:P .demokrasi sonuna kadar keşfedilmiş ama uygulanmamış.aristotales'te kitabı yazdığıyla kalmış bence.

arka kapak :
Dünyanın ilk ve en canlı demokrasi deneyiminin yaşandığı Atina Devleti... Eski Yunan'ın en büyük düşünürü sayılan Aristoteles'in kaleminden Atinalıların yasaları, siyasi tarihi ve devrimleri... Klasik Çağ'dan bugüne neredeyse eksiksiz kalmış olan Atinalıların Devleti dilinden çevirisiyle ilk kez Türkçe'de...
Modern demokrasiler ve demokrasi kültürü için bir mihenk taşı, bir başucu kitabı niteliğinde okunması gereken Atinalıların Devleti, aynı zamanda Eski Yunan'daki siyasal ver kamusal hayatı öğrenmek isteyen araştırmacılar için de temel bir kaynak niteliğindedir. Atinalılar Devleti aynı zamanda Aristotoles'in aslı 146 kitap olan ve tüm anayasaları topladığı Politika isimli eserinden elimize kalan tek kitaptır.

demokrasili bir dünya dilerim efem...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails