22 Eylül 2014

dini Eğitim Açısından Kur'an-ı Kerim'de Hz. Meryemin Terbiyesi,betül topçu..

bugün okudum bitti postu yazarkene ölmezsem iyidir :)
bu kitap son okuduklarım arasında en güzel olanıydı.
çünkü yazarın doktora tezi.Allah'ım bana da kısmet etttt.aminn :)
hz.meryem hakkında bulunabilecek en kapsamlı kitap.
bir ilahiyatçı olarak bence çok faydalıydı.
 hz.meryem hakkında yazılmış tüm kitapların listesi veriliyordu ki en çokta o kısmı beğendim.
bulursanız alın ve muhakkak okuyun derim.



Ulul-Azm Peygamberlerden biri olan Hz. İsa (a.s)'nın annesi. İsrailoğullarının ileri gelenlerinden ve alimlerinden biri olan ve Davut (a.s)'nın soyundan gelen İmran'ın kızıdır: Âllah iman edenlere namusunu koruyan, İmranın kızı Meryem'i de misal gösterir"(et-Tahrim, 66/12). Meryem "dindar kadın" demektir. 

Erkeklerden sakınan, iffetli anlamında "Betül" adıyla da adlandırılır. İmran'ın hanımı Hanna, kısır bir kadın olup, hiç çocuğu olmamış idi. Bir gün bir ağacın gölgesinde otururken yavrusunu doyurmaya çalışan bir kuş gördüğünde bu olay içindeki çocuk sahibi olma duygusunu alevlendirdi (İbnül-Esir, el-Kâmil fi't-Tarih, Beyrut 1979, I, 298).
(Tanıtım Bülteninden)

keyifli okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails