7 Eylül 2014

misal alemi,prof.dr.ismail erdoğan

bir yaz gecesi elazığ akşamı...
öğrenci evimizde arkadaşlarımızı ağırlayıp çok hoş bir akşam geçirdikten sonra,yalnız kalıp derin ve hüzünlü anılara daldıktan hemen sonra......


bir okudum bitti postunda daha birlikteyiz.hocamın hediyesi misal alemi kitabı bitti.her bir satırını büyük bir merakla okudum hatta bir gece bende misal alemine gidip gelmiş bile olablirim :) zira başımdan çok ilginç bir olay geçti ama burada anlatmayacağım.çünkü tamamen kitaba konsantre olmak  istiyorum.
kitap bir çırpıda okuyup bitirilebilecek türden değil.ilk bölümü misal aleminin tanıtımı mahiyetinde ve oldukça karışık.anlaşılması biraz zor.ya da bana öyle geldi.misal alemin'e olan değişik yöndeki bakış açılarının  verildiği,açıklamaların yapıldığı bir hazrlık bölümü.
ikinci bölümden itibarten olayı kavramanızla birlikte kitap daha akıcı,daha anlaşılır ve daha merak uyandırıcı bir şekilde devam ediyor.kitabın üçüncü bölümünün sindirimi çok daha kolay.
en nihayetinde hocamın yazdığı sonuç bölümüyle kitap nihayete eriyor ki,o bölümün yazılması çok iyi olmuş.sanki kitabın küçük,anlaşılır bir özeti olmuş.
kitapta hurkalya beldesinden,astral seyahate,anka kuşundan,kaf dağına oradan cabersa ve cabelka denilen şehirlere ve daha pek çok adını duyduğumuz ya da bu kitap sayesinde ilk kez öğrendiğimiz pek çok cisim alemi ötesi (bu da metafizik alem oluyor tabi.yanlış bir şey söyliycem diye de korkuyorum :/ ) yerlere seyahet ediyor ve pek çok cisim alemi ötesi varlığa tasavvufi,felsefi ve dasha pek çok yönden bakış atıyoruz.bu açıdan kitap çok ilgi çekici.keyifle ve merakla okunuyor.yalnız tekrar söyliyeyim özellikle ilk bölüm bence zordu.


ben kitabı merakla ve sıkılmadan okudum.daha çok felsefe olmasını bekliyordum ve öyle zannetmiştim ama kitabı okurken felsefe kitabı okur gibi hissetmedim. (yani bence felsefe kitabı değildi :) ) kitabın tarzı çok farklıydı.metafizik almlerden bahseden bir kitaptı desem doğru olur mu bilemiyorum.yanlışsa da zaten hocama sorar bu bölümü düzeltirim :)


kitap okunmayı,ilgi ve merakı hak ediyor.ben kitabı okurken hocamın bilgisine,ilmine bir kez daha hayran kaldım.bir de nereden aklına gelmiş bu konu da kalkmış araştırıp kitabını yazmış dediğim de oldu. ama aramızda kalsın he.:) bence hocamın  işrakiliğe oldukça ilgisi var.hocamın,hermetik islam düşüncesinde kamil tabiat ve türlerin efendisi kitabı da ( yazısı için buraya  tık tık) işrakilik üzerineydi.hatta o kitabı okuyunca işte yüksek lisans konum işrakilik bile demiştim ama her şey hissiyat,her şey sezgi bana göre değil diye fark ettim.iyi ki de fark ettim :) yani yüksek lisans yapmak nasip olursa daha akılcı bir içeriği tercih ederim.yani hayata tamamen mantık çerçevesinde bakan (yani o fıtratta yaratılmış) bir kişi olarak işrakilik fikri daha sonradan bana çok romantik geldi.neyse yüksek lisansta zaten hala nasip olmadı  :P tam gidip rektörün kapısında bağdaş kurup oturaraktan kendimi intar edicektim ki :) rektörün başına nahoş olaylar geldiğini duydum.tez şifa bulur inş.bu planımda yattı yani iyi mi :)))
kitabı alın okuyun.bu bir emiirdir :) kitap okuyun yani :))
ha bide unutmadan söylim,bu ibni sina'nın da bir konuda da fikri olmasın,ne adammış he :)


kitaptan ;
...bu hadiselere baktığımızda evrenin ilk maddesinin yani arkhesininhz.peygamberin nuru,ruhu,aklı olduğunu görmekteyiz.bu ilk yaratılan arkheden diğer tüm varlıklar meydana gelmektedir.dikkat edilirse hadislerde belirtilen bu ilk varlık,yunan felsefesinde olduğu gibi somut değil tamamen soyut bir varlıktır.dolayısıyla tanrı da dahil olmak üzere tüm varlıklar,tıpkı güneşten çıkan ışıkların karanlığa kadar uzaması gibi,somuttan soyuta doğru sıralanmaktadır.

cisimler aleminde ki varlıklar,maddi ve cismani olduğu için belli bir zaman ve mekanda bulunmak zorundadırlar.halbuki misal alemi,+zaman ve mekana ihtiyaç duymayan bir alemdir.böyle olmasına rağmen mutasavvıflar bu aleme salih amel,ilham,aşk ve keşf ilenüfus etmeye çalışmışlardır.

özellikle işraki filozoflara göre rüyada görülen,uyanık iken hayal edilen,korku anında veya hasta iken müşahhede edilen fakat cisimler aleminde gerçekliği bulunmayan suretler aslında mmisal alemine ait suretlerdir.



arka kapak :
Elinizdeki eser misal alemi ile bu alemde bulunduğu ileri sürülen bir evreni konu edinmektedir.kimi İslam filozofları ve mutasavvıflarınca Hurkalya,Sekizinci İklim,Na-Koja Abad,Arzı Hakikat ve Arzı Beyza gibi isimler verilen bu alemin,fizik alem kadar gerçek olduğu ileri sürülmektedir.Söz konusu alemde Cabelka ve Cabersa gibi şehirler,kavimler,mabetler,deniz ve ırmak gibi varlıkların bulunduğu iddia edilmektedir.ayrıca Kaf Dağı,abı Hayat,Zümrüd-ü Anka kuşu,Zülkarneyn'nin yolculuk ettiği yerler ve yaptığı set,Ye'cüc ve Me'cüc,Hz.Musa ile Hızır'ın buluştuğu ''iki denizin birleşip suların karışmadığı yer'',balığın diriltilemsine vesile olan su gibi varlıkların da misal alem'inde bulunduğuna dair görüşler bulunmaktadır.

Yazar tüm bu görüşleri felsefi bir bakış açısıyla incelemeye çalışmaktadır.

çok kıymetli hocalarım.


sol baştan enver demirpolat hocam,ortadaki malum ben :) masada oturan kitabın yazarı hocam ismail erdoğan.

keyifle ve merakla okuyacağınız,bilmediğiniz pek çok yeni şey öğreneceğiniz ve fizik ötesi diyarla yolculuk yapacağınız bir kitap.

keyifli okumlarınız olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)