22 Eylül 2014

yani atlantis,francis bacon..

bunu da okudum bitii.
okudum bitti postlarını biriktirmek hiç iyi olmuyormuş.yazı yazmaya enerjisi kalmıyor insanın ://
yeni atlantis'i okurken kendimi shougun dizisini izliyor gibi hissettim.:)
güneş ülkesi'nde olduğu gibi yeni ve farklı bir ada keşfedilir ve nasılsa orada tüm insanlık mutlu mesut,düşünmeden yaşamaktadır.
güneş ülkesini okuduysanız bu kitabında ondan çok bir farkı yok.
yalnız kitabın başında bacon'dan uzun uzun bahsediliyor ve ben bacon'u adam zannederdim :))
değilmiş a dostlaaaar.duyduk duymadık demeyin :))
pis rüsşvetçi bacon :))
okuyun çokşey kazanmaz çok şey kaybetmezsiniz..


"Nedenler konusundaki cehalet sonuç almayı, etkili olmayı engellediği için bilgi ile insanın kudreti aynı şeydir. Çünkü doğa boyun eğdirilerek denetime alınır ve teorik felsefede neden olarak yer alan şey, pratik felsefede yasaya dönüşür."
-Francis Bacon-

Yeni Atlantis'i ve diğer ütopyaları, aydınlanma hareketinin eşiğindeki Avrupa burjuva sınıfının ekonomik hayata hâkim olmasının ardından politik gücü de eline geçirmeye doğru
 yönelişiyle birlikte değerlendirmek gerekir. Feodal düzenin, aklın (bilimin) yargıç sandalyesi önünde kendini ya meşrulaştırıp haklı kılmak ya da yok olup gitmek tercihi ile karşı karşıya kalmaya başladığı dönemlerdir bunlar.
(Tanıtım Bülteninden)

vikipedi:
Yeni Atlantis (The New Atlantis) Bacon'ının düşüncelerindeki (ve düşüncelerinin sonucu olduğunu varsaydığı) ideal toplum düzenini yansıttığı eseridir. Felsefi, ütopyacı roman geleneğinin en güzel örneklerinden biri olduğu gibi, eser Bacon'ının özellikle Novum Organum'da belirttiği yöntemlerin sonuçlarının kurgulanışı olarak da ele alınabilir.

keyifli okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails