6 Ağustos 2015

haşlanmış harikalar diyarı ve dünyanın sonu.haruki murakami..

kitap hakkında ne desem bilemiyorum.
platon'un ideler dünyasına mı benziyor,görünüşler dünyası ve gerçekler dünyası gibi bir şey mi,yoksa paralel evrenler de mi geçiyor olaylar yoksa şizofrenik bir adamın akıl alamaz gerçeküstü hayal dünyası mı bilemedim.
olaylar bir haşlanmış harikalar dünyasında bir de dünyanın sonunda geçiyor.
iki farklı paralel dünyalar da sırasıyla işleniyor olaylar.
kafataslarından rüya okuyan bir adam,pembeli bir kız,büyük baba,baş karakterlerde dahil isimsiz bir sürü roman karakteriyle enteresan ötesi bir kitaptı.
enteresan konusunun yanında her murakami kitabında olduğu gibi akıcı,su gibi giden murakami diline sahip kitap ama kesinlikle favori kitabım olmaz.
olaylar birinci tekil kişi ağzından anlatılıyor diğer murakami kitaplarında ki gibi.
kitabı okumaya başladığım andan itibaren isminden dolayı mıdır nedir gerçekten kendimi  harikalar diyarına dalmış gibi hissettim.
bazen uzun paragraflar sıkmadı değil.itiraf etmem gerekirse bazen paragraflarda atlama da yaptım.
akıcı bir murakami dili de olsa bazı yerleri okunmadı yaf :/
modern dünyanın modern ve sıradışı bir yazarı olan murakami'nin bu kitabını herkese tavsiye ediyorum diyemeyeceğim.çünkü murakami bence biraz zor bir yazar ve herkese hitap edecek türden biri değil.murakami hayranlarının okumadan geçmemesi gereken bir kitap ama.


arka kapak:
'Çektiğin acıyı ben de anlıyorum. Fakat bu herkesin başından geçiyor. O yüzden senin de katlanman gerek. Sonrasında kurtuluş geliyor. O zaman artık sen, hiçbir şeyi dert etmeyecek, üzülmeyeceksin. Hepsi kaybolup gider.
Geçici heveslerin hiçbir değeri yok. Burası dünyanın sonu. Dünya burada sona erer, ötesi yoktur. O yüzden sen de artık hiçbir yere gidemezsin.'

Gölgesini kaybeden, kafataslarından eski rüyaları okuyan bir adam ve dünyanın sonu gelmeden önce yaşayacak sadece birkaç saati kalmış bir kahraman. Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu XXI.
yüzyıl edebiyatına damgasını vuran, kült yazar Haruki Murakami'den bilimkurguyu masalsı bir dünyanın içinde var eden, Kafkaesk bir psikolojik gerilime göz kırpan bir roman.

keyifli okumalar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails