4 Mart 2016

Kur'an ve bilimsel zihnin inşası,caner taslaman ve enis doko..

ya rabbül aleminn kitap hiç bitsin istemedim.
yoğusam bir günde okunacak bir kiaptı.ben paragrafları kitap bitmesin diye iki kere iki kere okuduğumdan iki günde bitirdim. :)
hocanın dokuz  kitabını daha sipariş ettim sevgili hepsiburda taksit taksit göndereceği için kim biliiir ne zaman elimde olur :)
kitaba gelince 
kur'an'ı anlama da,evreni yorumlama da aklın Allah tarafından yeterli donatıyla yaratıldığından ayrıca evreni ve bilmi anlama da hem teist hem de naturalist bakış açısından değerlendirme yapan bir içeriğe sahip.gayet akıcı ve anlaşılır bir dili var.rahatlıkla herkes tarafından okunabilir,okunması gerekir diyorum.
hocanın ilk okuduğum kitabıydı.keyfile ve merakla okudum çokta beğendim.darısı da size inşllh :)
caner taslaman hoca sıkı sıkıya takip ettiğim değerli akademisyenlerimizden biri.
ya bir insan bu kadar mı bilir? bende o kadar bilmek istiyorum.
öyle ki her akşam hocayı youtubetan pcyi tvye bağlayıp izliyorum.(yazması zor bir cümle oldu :) bu ingilizce kısalmalarda adamanın başına bela kardeşim :) )
iki okul,nöbet,ikinci üniversite derken bir programı iki akşamda bitirebiliyorum.
bu iki de bir hikmet olabilir mi nedir :)
hocayı tviden bol bol izliyordum artık nasipse bol bol okuyacağım için de çok mutluyum.
ayrıca hoca benim fakülte hocam çok sevdiğim ve saygı duyduğum yrd.doç.dr.necmettin tan hocamın facesinde ekli ya nasılda kıskandımm.zaten hocayı faceden
 takipteyim ama keşke bende de ekli olsa :)

Allah böyle aydın hocalarımızın sayısını arttırsın diyor ve size hocanın kitaplarını kaıldığı programları şiddetle tavsiye ediyorum.



"Kuran-bilim ilişkisi" pek çok kişi tarafından merak edilen ve ilgi duyulan bir konu olmuştur. Bu konudaki çalışmalarla genelde modern bilimin bulgularıyla Kuran'ın içeriğinin ne kadar uyumlu olduğu sorgulanmaktadır. Bu husustaki yaklaşımlar da önemli olmakla beraber bu kitabın konusu değildir. Burada, "Kuran-bilim ilişkisi" ile ilgili daha önce ele alınmamış bir konu ele alınıyor ve Kuran'ın inşa ettiği zihinsel yapının bilimsel faaliyette bulunmaya ne kadar elverişli olduğu masaya yatırılıyor.

Farkında olalım veya olmayalım bilimsel faaliyette bulunurken zihnimizde çeşitli ön kabuller vardır ve bunlar bilimi mümkün kılar. Bu kitapta Kuran'ın sunduğu varlık anlayışının ve içeriğinin bu ön kabulleri nasıl desteklediği gösteriliyor. Bu ön kabullerle bilimsel faaliyette bulunan birçok natüralist-ateist de elbette vardır, fakat Kuran'a inananlar için bilimsel faaliyet sürecinde bunları benimsemenin rasyonel bir temeli vardır. 

Konu Başlıkları:

Kuran ve Bilimsel Faaliyetlere Eşlik Eden Ön Kabuller, Evrenin Rasyonel ve Anlaşılır Yapısı Vardır, İnsan Zihni Evren Hakkında Doğru Bilgilere Ulaşabilir, Evrenin Özellikleri Keşfedilebilir, Doğa Yasaları Evrenseldir, Evreni İncelemek Değerlidir, Evren Hakkında Bilgi Elde Etmede Gözlem Önemlidir, Evreni Anlamada Matematik Önemlidir, Kuran ve Bilimsel Faaliyet İçin Motivasyon
(Tanıtım Bülteninden)


caner taslaman hocanın katıldığı praogramlara ve e-kitaplarına buradan ulaşabilirsiniz.

prof.dr.caner taslaman


Caner Taslaman, ilk, orta ve lise eğitimini doğduğu şehir olan İstanbul'da bitirdi. Kimya mühendisi bir annenin ve doktor bir babanın oğlu olarak küçük yaşlardan itibaren doğa bilimleri ile ilgilendi. Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü'nde üniversite eğitimini tamamladı. Üniversite eğitimi sırasında antropoloji, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi gibi alanlarla ilgilendi. Marmara Üniversitesi Felsefe ve Din Bilimleri bölümünde, Big Bang Teorisi'nin felsefe ve teoloji ile bağlantısı üzerine yaptığı teziyle yüksek lisans, Evrim Teorisi'nin felsefe ve teoloji ile bağlantısı üzerine yaptığı teziyle doktora derecesini kazandı. Daha sonra ise Kuantum Teorisi'nin felsefe ve teoloji ile bağlantısı üzerine yazdığı kitapla doçent oldu, yine bilim-felsefe-din üçgenindeki çalışmalarıyla profesörlük derecesini de aldı. Ayrıca "Küreselleşme Sürecinde Türkiye'deki İslam" çalışmasıyla ikinci doktorasını İstanbul Üniversitesi Siyasi Bilimler Fakultesi'nde tamamladı. İlk olarak Tokyo Üniversitesi'nde daha sonra Oxford Üniversitesi'nde post doktora çalışmaları yaptı. Harvard Üniversitesi'nde ve Cambridge Üniversitesi'nde misafir akademisyen olarak bulundu. Son dönemdeki çalışmalarında ve yurtdışında bulunduğu üniversitelerde en çok odaklandığı konu modern bilim-felsefe-din ilişkisi olmuştur. Yıldız Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü'nde profesör öğretim üyesidir.

kur'an ve bilimsel zihnin inşası


muhakkak okunması gereken aydın bir akademisyenimiz,saygı değer bir hocamız.
iyi okumalar olsun..

2 yorum:

  1. Yazarı daha önce duymadım bir kenara not alıyorum, okumasamda izler/dinlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok önemli ve değerli bir akademisyen.Takibe şayan biri ;)

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)