1 Nisan 2016

alice harikalar diyarında ve felsfe,richard brian davis..


hobbit ve felsefe kitabından (yazısı için buraya tıklayınız )
 çok daha güzel bir kitaptı.
alice harikalar diyarında kitabında geçen tüm metaforları 
felsefi bir açıdan ele alan,akıcı bir dile sahip bir kitap.
ba-yıl-dım.
alice harikalar diyarımnda kitabına,filmlerine 
hayransanız muhakkak okumanızı tavsiye ederim.
kitapta geçen sürrealist hatta saçma ve absürt görünen 
tüm ayrıntılar mantıklı bir zemine oturuyor.
kısacası tavsiye ediyorum efendim.


Çekici bir teklif gibi duruyor… Lakin derinlerde karşılaşacaklarınızın Alice'nin masalsı kahramanlarına benzeyeceği konusunda kimi şüphelerimiz var. Ve bu yolculukta sevimli beyaz bir tavşanın sizin tek eşlikçiniz olmayacağına şimdiden kesin gözüyle bakabilirsiniz. Ayrıca bir eşlikçi size ne kadar yardım edebilir? Yolda rastladığınız nargile içen mavi tırtıllarla, domuza dönüşen bebeklerle, başları kaybolduktan sonra bile gülüşleri havada asılı kalan kedilerle ve zaman ile konuşan çılgın bir şapkacıyla, siz, bizzat kendiniz karşılaşmadığınızda,yani onları size hep bir başkası tanıtıyorsa, onlarla gerçek bir karşılaşma yaşadığınızı düşünebilir misiniz? Peki ya bilgece konuşan kediler ve yol gösteren gizemli tavşanların şimdi ve burada gündelik deneyimlerinizi kuşatan, insanlar da dâhil, tüm varolanlardan daha tuhaf mı olduğunu düşünüyorsunuz?

Şimdi bu soruları bir kez de Kadın olarak düşünün. Sorularınız misliyle çoğalacak ve cevaplarınız dehşetengiz biçimde farklılaşacaktır. Alice Harikalar Diyarında ve Felsefe, Tuhaf daha da Tuhaf işte bu sorularınızın çoğalması için titizce hazırlanmış bir çalışma. İddialı olacak ama belki de alanının en iyisi…

Charles Lutwidge Dodgson'un, namı diğer Lewis Caroll'un 1865 yılında yazılan Alice Harikalar Diyarında'sı 150 yıldır bir masal anlatıyor. Ve her masal gibi tekrar tekrar yazılmaya müsait; ama bu yeniden-üretim şimdilerde sadece bir kurgu değil. Kadınlar artık öykülerini sokakta ve mücadele içinde yazıyor. 
(Tanıtım Bülteninden)




Resmin açısını çòzdünüz mü? 
Bu üç kitabı kim okuyor ?
Peki kahveler kimin ?
Itiraf ediyorum: kendi cektigim fotonun açısından emin degilim , uc kitabi da ben okuduğum gibi kahvelerin ikisini de kendime yaptim.
Yasasin sürrealizim.:) 


Alice'yi niye bu kadar sevdiğimi bilmiyorum ama insanı sürrealizmin doruklarında dolandiran bir kitap.Ister illuminatik çözumlemeleri olsun ister masonik ister felsefik isterse de mantıksal her halükarda hayat felsefemi olusturan ve ilk okudugum gunden bugune dek benim için zirveden inmeyen inmesi de mümkun olmayan bir kitap.😍



bitmesini istemediğim için yavaş yavaş iki haftada okudum bu kitabı ve çok beğendim.
keyifli okumalar.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails