12 Ekim 2016

genç werter'in acıları,geothe...

 bundan sonra geothe'nin çılgın bir hayranıyım.
faust'tan sonra,yazısı için buraya tıklayınız,bu kitabı tekrar okumalıydım.ilk okuduğum da beğenmemiştim ki genç werther'in acıları için tıklayınız,şimdi kendimden utanıyorum.geothe'nin kalemi,yazarlığı ve edebiyatı bence tartışılmaz.o kesinlikle çok büyük bir yazar.
bu kitap karşılıksız aşkın lisani hali.öyle güzel anlatılmış ki.werther aşkın eline ilk düştüğünde,ki onu lotte'ye karşı daha en başından uyarıyorlar zira nişanlı,hayatı tam bir rüyaya dönüşür,tüm doğa,tüm hayat artık tatlı bir şarap kıvamınbdadır onun için amma aşkının karşılıksız olduğunu tiyice anlayınca yavaş yavaş nasıl depresyona girdiğini,hayatının tüm renklerinin solduğunu o tatlı şarabın acı bir sirkeye dönüştüğünü geothe'nin kaleminden şahit oluruz.ben lotte'yi çok suçladım.werther'in yaşadığı tüm o kalp kırıklığı onun eseriydi.nişanlı bi hatunsun adama ne demeye ümit veriyorsun.ahanda şimdi mutlu musun ? kitap hakkında daha fazla şey yazmayacağım zira artık spoiler içermeye başlayacak.ben kitabın edebiyatına hayran kaldım.mektup şeklinde yazılmış harkulade bir sanat yapıtı.şiddetilen
öneriyorum :)


Evrensel boyutlara ulaşmış ünüyle bugün dünya edebiyatının en büyük yazarlarından biri sayılan Goethe, henüz yirmi beş yaşındayken yazdığı Genç Werther'in Acıları'nda, kısa bir süre önce Charlotte adlı genç bir kadınla yaşadığı mutsuz ilişkiden yola çıkmıştı. Edebiyat dünyasına, karşılıksız aşkıyla intihara sürüklenen "Romantik kahraman"ı armağan eden bu büyüleyici mektup-roman, şiirselliği ve yaşama tutkulu bakışıyla okuyucuları mıknatıs gibi kendine çekmişti. Almanya'da bütün gençliği etkisi altına alan romanın, birçok intihara neden olduğu, Werther'in giydiği mavi frak, sarı yelek ve çizmelerin döneminde moda yarattığı, Napoléon'un bile kitabı sürekli yanında taşıdığı söylenir.
Son derece duyarlı ve tutkulu bir genç ressam olan Werther'in, düşsel dostu Wilhelm'e yazdığı mektuplardan oluşan Genç Werther'in Acıları, edebiyatta akılcılığın yerini alan duygusallığın bir başyapıtıdır.


keyifle okuyun....

genç werter'in acılarında geothe'nin kendi aşkı charlotte'nin izlerinin olduğunu da bugün artık herkes söylüyor.aşk gizli kalmıyor azizim.charlotte'nin aşkı adama edebiyatın en mükemmel baş yapıtlarından birini yazdırmış.bi böyle hanım olamadık anasını satim bir de böyle edebiyat ruhuyla dolmuş biriyle karşılaşamadık :))


işte geothe'nin aşkının anlatıldığı 2010 yapımı 6,7 imdblik film sizlerle.bende postu yazar yazmaz izlemeye başlayacağım efendim.




















trailer




full film


iyi seyirler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails