18 Ekim 2016

klasiklerle felsefe tarihi,nigel warburton..

 nigel warburthon kesinlikle hayran olduğum bir felsefe yazarı oldu.çok anlaşılır bir dil,akcı sohbet vari bir uslup ve felsefe...
bu kitapta felsefe tarihinde yer etmiş olan klasik felsefe kitaplarının tanıtımıydı.çok keyifle okudum.felsefeye merakınız varsa muhakak bu kitabı okuyun ama kaçırmayın derim.
yazarın felsefenin kısa tarihi kitabının yazısı için buraya tıklayınız.

ben çok ama çok sevdim.kitapta 32 felsefi kitabın değerlendirmesi yapılmış ve yaklaşık yarısı bende var belki daha da fazlası.her kitabı okurken bu kitapta ki bölümü bir kez daha okuyup elimdeki kitaba öyle başlayacağım.
dediğim gibi ben bu kitabı çok sevdim,felsefe severlerinde seveceğinden gerçekten eminim.
felsefe tarihi hep yazarlar,düşünürler üzerinden yazılırken bu kitapta filozofların eserleri üzerinden işlnemiş ve çokta hoş olmuş.

Warburton bu sefer büyük düşünürlerin artık klasikleşmiş kitaplarını işlediği yeni eserine Platon'un Devlet'i ve Aristoteles'in Nikomakhos'a Etik'e uygun bir girişle başlıyor. Bu filozofların temel düşüncelerini kuşbakışı verdikten sonra onlara yönelik temel eleştirileri sıralıyor. Ardından kitap okurun sıkılmasına olanak tanımadan adil ve seri bir hızla ilerliyor. Platon'un Devlet'inden Rawls'un Adalet Teorisi'ne 32 felsefe klasiğini hepimiz için ulaşılabilir kılıyor. Her bölümün sonunda verilen okuma listeleri ve kitabın sonunda verilen sözlükçe ise isteyen okura yeni kapılar açıyor.

"Batı felsefesinin klasik kitaplarına ilişkin kıvrak ve canlandırıcı bir tur."

"Meydan okuma, tarihsel olarak derin bilgilerle bulanma eğiliminde olan fikirlerin kalıcı bir tazelikle okura aktarılmasıysa, Warburton bunu hayran olunası bir yetenekle yapıyor."
-Roger Scruton, The Times-
(Tanıtım Bülteninden)


keyifli felsefe okumaları olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails