16 Kasım 2016

dracula,bram stocker..

tılsım kitabından sonra (yazısı için buraya tıklayınız ) ki bir de ölüyü uyandırma (yazısı için buraya tıklayınız) kitabında bram stocker'in kik hikayesi vardı,benim için neredeyse hayalk kırıklığı olmuştu.sırf dracu'laya olan heyecanımdan dolayı önce o kitapları okumayı istemiştim ama adeta pişman olmuştum.ama şunu söylemeliyim ki dracula'yı okumadan bram stocker okudum dememliymiş insan.
dracula her bir karakterin kendi ağzından hikayesini anlattığı,sürükleyici ve akıcı,heyecanı dorukta bir vampir hikayesi kitabı.ve halen daha uyarlama filmlerinin yapılmasında ve kitabın popüler olmasında ki sebebi okuyunca anlıyorsunuz.harika bir gotik vampir romanı.
dracula'yı okumadan vampir hikayesi severim denmemeliymiş :) ben kitabı çok sevdim ve mecera,vampir hikayesi ya da ne olursa olsun roman okumayı seven herkese öneririm....

arka kapak:
İngiliz yazar ve akademisyen Sir Malcolm Stanley Bradbury'nin, "şimdiye kadar yazılmış en güçlü korku hikâyelerinden biri" diye tanımladığı Dracula, hukukçu Jonathan Harker'ın Kont Dracula adında bir alıcının Londra'da satın almak istediği evin işlemlerini yapmak üzere Transilvanya'ya gidişiyle başlar. Jonathan, müşterisinin şatosunda dehşet uyandıran keşiflerde bulunur. Kısa bir süre sonra Londra'da da huzur kaçıran birtakım olaylar başlar. İçinde kimse olmayan bir tekne batar; genç bir kadının alnında gizemli bir işaret belirir, tımarhanedeki bir ruh hastası "Efendi"sinin gelmek üzere olduğundan dem vurmaya başlar. Olaylar, uğursuz kont ve onunla savaşmayı göze alan bir grup genç arasında çatışmaya dek gidecektir.

İrlandalı yazar Bram Stoker'ın, iki taraf arasındaki bu irade ve güç çatışmasını işlediği ve korku edebiyatının başyapıtlarından biri sayılan Dracula, yayımlanmasının üzerinden yüz yılı aşkın süre geçmesine karşın, bugün de aynı ilgiyle okunuyor.





keyifle okuyun...





gelelim filmine :)

1992 yapımı filmin yönetmeni fransis fort cappola.
imdb punaı:7,5
başrollerde ise,keanu reeves,winona ryder,anthony hopkins,gary oldman gibi ünlü oyuncular var.
ve film kitabın gotik havasını çok güzel reimlemiş.
en başarılı dracula uyarlaması.








filmin her sahnesinden harika bir gotik tablo olur.ben filmini de çok sevmeştim ki kitabı okuyunca hem kitabı sevdim hem de filmi daha çok sevdim..










trailer



iyi seyirler......



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails