23 Kasım 2016

geleceğin felsefesinin ilkeleri,ludwig feuerbach

ömrümü yedin alman idealizmi :)

feuerbach uzun zamandır köşesinde okunmayı bekliordu ve ben de okuma listem çok fazla olduğu ve biriktiği için bir eski aldığım,bir yeni aldığım kitabı okuyacağım diye karar vermiş ve bu okuma sitiliyle okumalarıma devam ediyordum.o yüzden artık sıra bu alman metaryalizim ideologuna gelmişti en nihayetinde.

geleceğin felsefesinin ilkeleri öyle her felsefe severim diyen kişiye tavsiye edilecek bir kitap değil.hegel eleştrisiyle başlayıp spekülatif felseede Tanrı anlayışılya devam ediyor.ve sipinoza'ya,hegel'e ve başka filozoflara bol bol atıf ve eleştri yaparak devam ediyor kitap.o yüzden felsefe de derinleşmiş abilere ancak tavsiye edilebilecek türden :)

hegel eleştirisinde zorlandığımı itiraf etmeliyim ama yine de çok keyif alarak okuduğum bir felsefe kitabı oldu.


filezof doğasına sahibim a doostlaa :))



Ludwig Andreas Feuerbach, (1804-1872) Alman filozof ve ahlakçı. MAteryalist Felsefenin ideologlarından Marx üzerindeki etkisi ve hümanist ilahiyat görüşleri ile tanınmıştır. 
19. yüzyıl Alman metaryalizminin ilk düşünürü olan Feuerbach’ın temel eseri Hıristiyanlığın Özü’dür. Felsefesi ya da karşı felsefesi, bir hümanizm ve doğalcılık şeklinde gelişen, dine ilişkin eleştirisi, insanlığa ilişkin doğrularınbilinçsizce yansıtılmasının açıklanmasını yapan Feuerbach, felsefeye önce Hegel’in nesnel idealizmini benimseyerek başlamış, fakat daha sonra tinsellik-maddecilik karşıtlığında, maddeciliğin tarafında olmuştur. 
Feuervach “Gelecek Felsefesinin İlkeleri“ Hegel’den 13 yıl sonra yayınlandı. “Temel doğadır. Doğanın dışında hiçbir şey yoktur. Her şey gibi, düşünce de, doğanın ürünüdür. düşünce, maddi bir organ olan beyinden çıkmaktadır. Bence maddecilik insanın varlık ve bilgi yapısının temelidir. Ama bir fizyolojistin, bir naturalistin anladığı gibi, varlık yapısının kendisi değildir. Maddecilikle geride beraberim ama, ilerde beraber değilim.“ 
O yıktığı dinlerin yerine aşk dini koymak ister. Aslında maddeci olmakla beraber bir idealisttir. Aşkı, maddi bir çekim olarak değil, bir insanlık ideali olarak ele alır. Hegel gibi diyalektiği maddede değil düşüncede bulur. “İnsanlar sevişiniz, gerçek din sizin bu sevgilerinizdedir. Varlığınız aşkınızla biçimlenecektir.“
(Arka Kapak)


keyifle ve sağlıkla kalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)