19 Ocak 2017

medinetül fazıla,farabi...



Ben #medinetülfazila'yı #platon'nun #devlet''i ya da #thomasmore'un #utopya'sı tarzında bir kitap zannediyordum ama değilmiş.
Kitap ağır denebilecek #felsefi bilgi içeriyor ama oldukça rahat bir şekilde okudum ve okudukça da geldiğim seviyeye şükrettim.🙃
İlk kısım ağırlıklı olarak Tanrı tasavvurunu içeriyor ve son kısımlarda ise faziletli şehir,günahkar şehir,faziletli yöneticinin vasıfları....şekline medinetül fazılayı içeren sosyolojik bilgi ağırlıklı.
Çok kolay ve akıcı bir şekilde ilerledim ve kendim bile bu duruma şaşıtdım.🙄
Ayrıca #kurtubakitap'ın çevirisi çok güzel olmuş.Dip notlar harikaydı.Çok yerin altı çizildi tabi.Özellikle bugünün bilmine ters olan kısımların belirtilmesi ve #faribi'nin Antik Yunan'dan,#aristo'dan kalma felsefesinin Kur'an ve sünnete uymayan yerlerinin açıklamasının yapılması muhteşemdi.


arka kapak:

Farabi’nin elinizdeki eserinin özellikle ilk kısmı doğrudan Allah inancı ile ilgili olduğu için, onun görüşlerinin geleneksel İslam düşüncesiyle ve Ehl-i Sünnet akaidiyle çeliştiği noktalara yeri geldikçe dikkat çekmeye çalışmış bulunuyoruz. Bu noktanın Türkçe tercümelerdeki önemli bir eksiklik olarak kendisini gösterdiği söylenebilir.


felsefeyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails