17 Kasım 2017

bir noel şarkısı,charles dickens...

#charlesdickensokunması zor bir yazar ya da en azından benim için öyle.😞Zira #ikisehrinhikayesi'ne iki kere başlamış ve kitap beni yorduğu ve bir türlü keyif alamayıp yarım bırakmıştım.Ben de kısa bir hikayetle #dickens'e başlangıç yapmak istedim ve #birnoelsarkisi'na el attım.Bu kitabında akıcıbir uslubu yok ve bu da zor okunuyor.😞Olaylar Victoria'a döneminde sanayileşen ve zengin-yoksul arasında ki uçurumun bariz can yaktığı İngiltere'sinde geçiyor.Scrooge,acımasız,gaddar adamın dibidir ve fakir geçmişi onu acımasız bir materyaliste çevirmiştir.Derken noel akşamı ruhlar onu ziyaret eder.(bayaa uğruyolla 🤣) Geçmişinden gelişeceğine doğru onu bir yolculuğa çıkarırlar böylelikle de hunharca bir fakirliğin insanı hunharca bir acımasız insana nasıl çevirdiğine de şahit oluruz.Bu fantastik
yolculuğunda geleceğini seyreyleyen Scrooge'un aklını başına alma hikayesidir bir noel şarkısı...Mesajı güzel,fantazyası keyifli ama okuması zevk vermeyen bir yazarlık üslubu var kitabın.Ama en azından İki Şehrin Hikayesi'ne kendimi hazırladım😉Ama önce bu akşam kitabın filmini izliycim efendim.😉




arka kapak:,
Dışardan gelen ısının ya da soğuğun, Scrooge üzerinde etkisi hemen hemen yoktu. Onu ısıtacak sıcaklık, üşütecek soğuk da yoktu. Esen hiçbir rüzgâr ondan daha dondurucu değildi. Yağan hiçbir kar onun kadar amacına ulaşamıyordu. Sağanak yağmurlar bile daha duyarlıydılar. Kötü hava onu nerede barındıracağını bilemiyordu. En yoğun yağmur, kar, tipi ya da buz yalnızca tek bir açıdan üstünlük taşıyabilirlerdi: Arada güzelce dindikleri oluyordu. Scrooge ise hiç pes etmezdi.
Yolda onu durdurup, Sevgili Scrooge nasılsın? Ne zaman beni görmeye geleceksin? diye soran kimse olmazdı. Ondan kimse dilenmez, ona saati soran çocuk çıkmazdı. Yaşamı boyunca ne bir kadın ne de bir erkek şuraya ya da buraya nasıl gidilir diye ona yol sormadı. Körlerin köpekleri bile onu tanıyor olmalılar ki, onu görünce sahiplerini kapı girişlerine ya da avlu içlerine doğru çekerler sonra da Kör göz, kem gözden iyidir, karanlıklardaki efendim, dercesine kuyruk sallarlardı.

Hepsi Scrooge'a vız geliyordu. lstediği de tastamam buydu. Yaşamın kalabalık yollarının kenarlarından ilerlemek, insancıl tüm yaklaşımları kendinden uzak tutmak Scrooge'un işiydi.

gelelim filmine:

animasyonun yapım yılı:2009
imdb puanı:6,8
scrooge karakterini seslendiren:jim carrey

kitabından daha keyifli olmasına rağmen çok  hayranlık geliştiremediğim bir animasyon oldu.
yine de hafta sonu tatili için seyrtemelik olabilir.ama verilmeye çalışılan noel ruhuna dikkat!










trailer


1935 yapımı filmi orjinal dille buradan izleyebilirsiniz


1954 yapımı filmi orjinal dille buradan izleyebilirsiniz


1970 yapımı filmini orjinal dille buradan izleyebilirsiniz


1984 yapımı filmini orjinal dille buradan izleyebilirsiniz


buradan orjinal dille filmini izleyebilirsiniz


1997 yapımı animasyonu orjinal dille buradan izleyebilirsiniz



keyifle kalın......

4 yorum:

  1. Ben bu kitabı çok severim, keyif almamana üzüldüm. Animasyonunu da beğenmiştim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastik hikaye çok severim aslında ama işte kitabın üslubu akıcı değildi benim için:/ Evet animasyon iyiydi :)

      Sil
    2. Biraz düşündümde velki çeviriyle ilgilidir.🤔

      Sil
    3. Olabilir 🧐 Ben İthaki’den okumuştum, güzeldi çevirisi

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails