18 Eylül 2016

tanrı matematikçi mi? ;mario livivo...

 yolculuğa çıkacağım akşam bitirmiştim kitabı ve keşle bu kadar bekletmeseydim deim.tam bir felsefe ve matemetik tarihi.okunması çok rahat,kolay ve akıcı.çok keyif  aldığım bir kitaptı.eğer okuma listenizdeyse hemen öne alım derim.çok çok güzel bir kitaptı.hem matematiği hem felsefeyi sevdirebilecek türden.muhakkak okuyun derim.antin kuntin romanlarla ve okumak için okunan kalitesiz kitaplarla hayat devam etmiyor ve kaliteli okumak gerekiyor diye düşünüyorum.o yüzden muhakkak okuyun bu kitabı çok güzeldi.
Yukarıdaki sözü Platon söylemişti. Nobel ödüllü Eugene Wigner, "Nasıl olur da matematik doğa yasalarıyla bu denli uyumlu olabilir?" diye sormuştu. Ve yine büyük düşünür Descartes, "Matematiksel olarak kanıtlanamayan hiçbir şeyi doğru olarak kabul etmem!" demişti. Eski çağlardan bu yana tüm bilim insanları, filozoflar, soyut bir disiplinin doğal dünyayı böylesine kolay bir biçimde açıklamasını hayretle karşılamışlardır. Dahası matematik, zamanında bilinmeyen ve bugün varlıkları kanıtlanan atom zerrecikleri ve kozmik fenomenler hakkında da kehanetlerde bulunmuştur.

Matematik bir buluş mudur yoksa keşfedilmiş bir bilinmeyen mi? Einstein'ın iddia ettiği gibi matematik deneyimlerden bağımsız, insan zihninin ürettiği soyut bir kavram olsaydı, içinde yaşadığımız dünyayı böylesine mükemmel ve kesin bir şekilde tarif edebilir miydi? Veya kehanetlerde bulunabilir miydi? Hubble Uzay Teleskopu Bilim Enstitüsü Başkanı Mario Livio, Pisagor'dan günümüze dek uzanan matematiksel düşünceleri inceleyerek, aklımızı kurcalayan soruları zekice yanıtlıyor. Bu harika kitap, insan zihninin derinlikleri ile bilim dünyası arasındaki ilişkiyi merak edenler için eşsiz bir rehber olacaktır.
(Tanıtım Bülteninden)

keyifli okumalar...

2 yorum:

  1. Kitap hakkında çok güzel şeyler söylemişsin :) Bu güne kadar ismini bile duymamıştım ancak en kısa zaman da okumalıyım sanırım :) Konusunu sevdim.

    YanıtlaSil
  2. matematiği de,felsefeyi de sevdirebilecek türdendi.çok keyifli okunuyordu,merak uyandırıyordu.ben çok sevdim.hem matematik icat mı yoksa keşif mi sorusunun sorulduğu hem de matematik ve felsefenin tarihine uzanan bir örgüsü vardı.

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails