3 Eylül 2012

alice in wonderland.


kitabı da,filmleri de favorim olan alice harikalar diyarındaya boğuyorum sizi :)
dünyanın en absürt hikayelerinden biridir alice harikalar diyarında..
lewiss caroll'un aslında büyüklere özel bu kitabına
 pek çok film uyarlaması  yapılmıştır.
bende hiç üşenmedim bu kitaba yapılmış pek çok uyarlamayı kronolojik sırasıyla sizin için( yalan ha tamamen kendime :) )  post haline getirdim.
umarım bu çabamı beğenirsiniz.

enn yeni alice sizlerle
alice harikalar diyarında aynadan içeri
2016 tim burton yapımı filmin imbd puanı:6,4
ilki gibi olumsuz eleşiriler alsa da ilkinden daha hareketli ve eğlenceliydi.
ama üzülerek söylüyorum ki tim burton bu alice işini pek kıvıramadı ne yazık ki :/
her seferinde beklentileri karşılayamadı.
orjinal hikayeye sadık kalsaydı nasıl bir sonuç olurdu diye hala merak içerisindeyim.,





trailer,


 tim burton'dan.ailece in wonderland 2010
baş rolünde tabi ki jhonny deep var.filmin imbd puanı 6,4..
yönetmen orjinal hikayenin devamı niteliğinde bir film çekmiş.alice büyür ve harikalar diyarına tekrar döner ama bu kez ilk gittiği zamanı hatırlamıyordur.
kaçırılmaması gereken bir tim burton,jhonny deep ortaklığı.
amma ve lakin en sevmediğim uyarlamadırlar:)







kamera arkasından :


film ekibi ve obama ailesi.


tim burton ve oyuncusu alice 


tralier 


alice 2009
imdb puanı 7,2 
Alice Hamilton henüz 10 yaşındayken babası, ailesini terk etmiştir. Artık genç bir kız olan Alice dövüş sanatları öğretmenidir. Ancak babası tarafından terk edilmesinin etkisiyle bağlanma sorunları yaşamaktadır. Bu yüzden erkek arkadaşı Jack’in (Philip Winchester) evlenme teklifi karşında tepkisi de kaçmak olur. Ancak Jack’in cebine koyduğu mücevheri fark edince sevgilisinin peşinden koşar. Fakat onun bazı adamlar tarafından kaçırıldığını görür.






trailer 


alice 2009 part 1


alice in wonderland 1999
bu filmde whoopi goldberg'den,ben kingsley'e,christopher lyoyd'dan,gene wilder'a kadar pek çok ünlü var.bu film türlerinin arasında en beğendiğim versiyondu.
filmin imbdb puanı 6.0
ben on üzerinden on veriyorum.
filmin bu versiyonunu muhakkak izlemelisiniz.














trailer


filmin tamamını buradan izleyebilirsiniz


filmle ilgili youtubede bulunan tek röportaj videosu.




alice in throught the looking glass 1998
bu filmin yönetmen yada oyuncularını tanımıyorum ama yine de çokta farklı bir film olmuş.
filmin imbd puanı 5,5
eğer benim gibi alice harikalar diyarında hayranıysanız
 bu film de izlenmesi gerekenler arasında.
gerçekten çok fantastik bir versiyon olmuş.
yalnız filmin bu filmin adı;alice through the looking glass,
alice aynadan içeri





trailer

 

alice in throught the looking glass 1998 full film




alice-neco z alenky 1988
amdb puanı 7,5
buda enteresan bir uyarlama olmuş.
alice masalımız bir korkuya mı dönüşmüş yoksa ?



trailer






alice in wonderland 1986
imdb puanı:7,6
bbc yapımı bir tv  filmi
bu da sevmediğim uyarlamalardan biri.



trailer


alice in wonderland 1986 part 1



alice in wonderlan 1985
yine pek tanıdık kimsenin olmadığı bir film.belki vardır da ben çıkaramamışımdır :)
filmin imdb puanı 7,1
bu filmi çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim.amma çocukluğuöda anneanemde heyecanla bu filmi izlediğimizi hatırlıyorum :) hey gidi eski günler çok güzeldiler.







trailer


alice in wonderland 1985 full film





alice in wonderland 1985
filmin puanını ne yazık ki bulamadım :(
çok keyif aldığımı söyleyemem :/



full film


alice in wonderland 1983
bu versiyon aslında bir film değil broadway gösterisi.ve bir müzikale göre gerçekten güzel.
ben ilk youtubeden film diye seyrettiğim için hiç beğenmemiştim ama doğru düzgün bir araştırma yapınca aslında bir gösteri olduğunu öğrenince başarılı buldum.
benim gibi mayaksanız :) izleyin bence.




tralier


alice in wonderland 1983 full version




alice at the palace 1982
merly streep'in başrolünde oynadığı bu alice'in imdb puanı:6,9
tuhaf bir müzikal uyarlama ben sıkıldım.




tamamına artık ulaşılmıyor ne yazık ki :/




childeren's theatre company alice in wonderland 1982
imdb puanı:6,3 

                        

alice'lerime yeni bir alice ekledim.bu versiyonda tiyatro versiyonu.yalnız alice neden tecavüze uğramış gibi bilmiyorum. o-O
töbe töbe :




buda tiyatro versiyonu.




1973 yapımı bu film idare eder dediğim filmlerden 
imdb puanı7,5 bence çok yüksek bir puan.


filmin tamamını buradan izleyebilirsiniz.



1972 yapımı bu film en sevdiklerimden
buda hatırda kalıcı güzel versiyonlardan birisi.
filmin imbd puanı 5,4 kesinlikle çok daha iyi bir puan hak ediyor.
görselleri,kostüm tasarımları güzel değil beğenmedim ama seyredilmeli bence.





alice in wonderland 1972
full film



1972 versiyon
duyduk duymadık demeyin filmin türkçe dublajlısı nete yüklenmişşşşşş (güncelleme tarihi 26.09.2018)
buradan izleyebilirsiniz :)


1966 yılı Alice için bereketli bir yılmış :))
bu filmin imdb puanı:6,8
yine neden siyah beyaz bilemem :)
Birde bu Alice acayip surtsız :)


filmin tamamına buradan erişebilirsiniz




alice throght the looking glass 1966
immdb puanı:6,5
müzikal bir tv için yaılmış tiyatro uyarlaması.
beğenmemişem aybalam :)





full film


1955 yapımı bu Alice neden siyah beyaz bir anlam veremedim zira 1949 yapımı bile renkli :/
Nryse,bu filmin imdb puanı 5,8 
izlediğim amma çok keyif bulmadığım bir versiyodu.


full buradan izleyebilirsiniz



alice in wonderland 1949
imdb puanı:6,8
bu da çok sevmediklerimden :/




filmin tamamını buradan izleyebilirsiniz.



alice harikalar diyarında 1933
siyah-beyaz bu filmi nette tr dublaj izleyebilirsiniz.
ancak bu kadar eski yapım bir filmi dublajlı nette izleyebilirken daha erken dönemde çekilmiş diğer aliice'lerin nette alt  yazılı bile izleyememek esef edici doğrusu.
bu film sevdiklerim arasına dahil oldu,siyah beyaz olmasına rağmen oldukça keyifli.
imdb puanı:7,4




trailer



full film



1931 yılı yapımı bu filmin imdb puanı:4,3
görsel açıdan pek keyifli bir film değil
amma Alice in Wonderland şarkısını pekbir sevdim :)



filmin tamamını buradan izleyebilirsinz.



alice in wonderland 1915
bu filmin de imdb puanı ne yazık ki yok :/



full film





2007 yılı opera versiyon
bence bu opera oldukça etkileyiciydi.



full versiyon




the royal opera house alice in wonderland 
son olarak kanada ulusal balesinin sergilediği alice in wonderland'den de bahsedeyim.
2011 yılı bir bale gösterisi.sahne tasarımı,kostümler,makyajlar çok güzeldi.
bale gösterisi izlemek ayrıca bir keyifti.izlenilmeli bence.
en ama enn sevdiğim uyarlamalın birinci sırasına yerleşti diyebilirim ayrıca şapkacı rolünde ki stteven mcrae ennnn sevdiğim şapkacı oldumuhteşem bir performasn doğrusu jhonny deep'i bile geride bırakmayı başardı :)))






buradan da gösterinin tamamını izleyebilirsiniz.

     



sahne arkası ve gösterinin hazırlanışı


steven macrae'den muhteşem şapkacı performansı :))





ve geri sayım bitmiştir :) 
ulaştığım her filmi buraya ekleyeceğim nasipse sadece çizgi filmleri eklemedim :)






3 yorum:

  1. Johny deep li olani izledim güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en iyisinin 1999 yılında çekilen olduğunu söylemeliyim,ikinci sıra da 1972 yılı yapımı olanı var üçüncü sırada kanada balesinin gösterisi var benim sıralamamda ama johnny deep'lisi ilk üçümde yer almaz.güzeldi fakat tim burton'dan beklenmeyecek derece de vasattı.

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails