10 Mart 2018

afrikalı leo,amin maalouf...


#afrikalileo keyifli bir #aminmaalouf romanıydı.Son okuduklarımdan sonra yazardan ümidi kesmek üzereydim.Olaylar 1488'ler de başlayıp 1527'lere kadar sürüyor.Romanın başlangıcı çok ama çok güzel ve etkileyiciydi.Ben-i Ahmer Devletinin son emirliği Granada'da başlıyor hikaye.Endülüs'ün son kalesinin de hüzün içinde tarihe karıştığını görüyoruz ve keşke kitap o duygu ve coğrafyada devam etseymiş.Roman kahramanı Hasan,Granada'da doğar ve devletin yıkılmasıyla diğer müslümanlarla birlikte vatanını terk etmek zorunda kalır ve bir daha da asla geri dönemez.Sonra kah Fas kah İtalya kah İstanbul hikayesi büyük bir coğrafya da devam eder.Bence Granada'dan sonra ki bölümler her ne kadar o dönemin tarihini,sosyal yaşantısını gözler önüne serse de hikayenin gerçekçiliğini etkilemiş çok çok kurgu hissi veriyor.Maalouf'un tüm romanları öyle bence,harika bir girizgahla başlasa da sonu maceracı bir flm etkisi uyandırıyor.Kitap klasik #maalouf romanı arka planda muazzam bir tarih ön planda adeda fantastik etkisi uyandıran kurgusal bir hikaye.Yine de keyif alarak okudum ama daha kısa tutabilirmiş romanı uzatması gerçekçiliğini etkilemiş.


arka kapak:

'Afrikalı Leo', gerçek bir yaşam öyküsünden çıkarılmış düşsel bir yaşamöyküsü: "Bir berberin sünnet ettiği, bir Papanın vaftiz ettiği" Hasan ibn Muhammed el-Vezzan ez-Zeyyati alias/namı diğer Giovanni Leone de Medici'nin, Leo Africanus yani Afrikalı Leo'nun özyaşamöyküsü -yazmış olsaydı yazacağı gibi...Amin Maalouf, bu ilk romanında -daha sonra Semerkant (YKY, 1993) ve Tanios Kayas'ı (YKY, 1995) romanlarında da yapacağı gibi- tarihle/tarihten olağanüstü bir halı dokuyor. Bir uçan halı...

keyifli okumalar..

10 yorum:

  1. hımm hımm okunurmuş ki bu :D seviliyorsun

    YanıtlaSil
  2. hala hiç Amin Maalouf okumadım nedense seveceğimi düşünsem de elim varmıyor bir türlü, hangi zamana saklıyorum acaba içten içe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen tekrar hissi veriyor insana ama illa seveceğin bir kitabı olur :)

      Sil
  3. Aklimdaydi unutuyorum her kütüphaneye gidiste. Pinterest listeme atiyorum hemen 😍

    YanıtlaSil
  4. Listeye eklemekle eklememek arasında kaldım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Yazarı okumadım ama o kadar çok okuyan gördüm ki merak ediyorum ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semerkand'la ya da Afrikalı Leo ile başla derim o zaman nacizane.İki tanede denemesi var seviyorsan onlarlada başlayabilirsin.Tarih bilgisi gerçekten muazzam.Iskender Pala tarzı diyebilirim yazarın tarzı için.Beğenirsin eminin okuyunca illa beğeneceğin bir kitabı çıkar:)

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails