Tunus'lu yönetmen Nacer Khemir'den üçlemenin ilk filmi olan Çöl Gezginleri.
küçük bir anektod imbd panu:6,9
İkinci film Güvercinin Kayıp Gerdanlığı (yazısı için buraya tıklayınız) ve üçlemenin son filmi olan Bab-ı Aziz.
(yazısı için buraya tıklayınız )
Bab-ı Aziz kadar bence derin bir söylemi olmayan bir filmdi.Sanırım üçlemenin ilk filmi olduğu için olabilir.Yine Bab-ı Aziz'le karşılaştırınca daha atraksiyonsuz ve daha sakin,daha ağır ilerleyen bir filmdi. Sanırım Bab-ı Aziz filmi beni çok daha fazla etkiledi.
Yine de üçleme şeklinde bir seri olduğu için izlenmesi gereken bir film.
Sadece benim yaptığım hatayı yapmayın ve filmleri sırasıyla izleyin.
Çölün ortasında kalmış bir köy ve halkı,o köye atanan bir öğretmen,Moğol çocukları gibi görünen garip kılıklı köy çocukları ve yine cinler filmin kahramanları.
Ayrıca film de ki öğretmenin Nacer Khemir'in bizzat kendisi olduğunu da söyleyeyim.
Yönetmen filmde yine ince göndermeler yapmış.
Öğretmenin köye ilk geldiğinde köyün şeyhi ile yaptığı konuşma da şeyh şöyle der:eskiden burası bir vaha idi şimdi ise yer gök çöl.Yönetmen burada İslam medeniyetine bir gönderme yapmış gibi eskiden Batı'ya dahi ilmiyle yön veren İslam Medeniyeti şimdi tüm güzelliğini,ilmini,bilmini,sanatını,sahip olduğu ne varsa kaybetmiş bir vahadan bir çöle dönüşmüş.
Yönetmen İslam Medeniyetine her filminde yaptığı eleştiriryi bu filmde de haklı olarak sürdürmüş.
Yine de okuması biraz zor filmin.her sahne bir gönderme bir sembol bir mesaj olabilir okuyabilene.ben bazı yerlerine bir anlam veremedim mesela.
Şeyhin kızıyla öğretmenin karşılaşma sahnesi çok enteresandı.Kız öğremeni görünce önce sağ elini kaldırı sol elini üsüne kapar sonra sol elini kaldırır sağ elinin üstüne kapar ve en sonunda bir aynayı elinde tutar ve gülümser.şair bura da ne demek istedi ?:))
İnsan eşini dengini bulabilir asıl önemli olan ruh ikizini bulma mı ?
iyice saçmaladım :)) Asıl önemli olan sanırım iç güzelliği,ruh güzelliği demek isiyor zahir yönemen.
Bir de film boyunca çölü kazıp hazine bulamaya çalışan divane köylüler var
burada ki gönderme de çok manidar.İslamın güzelliğini unutup dünya malına düşmüş müslümanlara selam yolluyor bu sahneyle yöntmen.İslam din olarak da,ilim olarak da dünya ve ahiret saadeti için,ilim ve fende ilerlemek için yeterliyken bunu unutup geçici dünya nimetlerine dalan müslümanlara yöneltilmiş çok güzel ve ciddi bir eleştiri.
Yine bol bol tasavvufi göndermeler de barındırıyor film tıpkı Bab-ı aziz gibi.
Ama yönetmenin cin merakı nedir anlamadım arkadaş. o_O
Birde ayna toplayan çocukların yaptığı şekil ne manadır.Bilen varsa bana söylerse çok sevinirim.
Nan da bu sahneden bahsediyorum.
Endülüüs kalmasa da artık böyle filmlerle kültür mirasından zerrelere şahit olamak muhteşem güzel.
Ne diyelim inşllh İslam medeniyeti eski aydınlık,ilimli,bilimli,dünya sanatına,edebiyatına,düşüncesine yön veren eski günlerine geri döner.
Tunus sinemasını dünyaya tanıtan yönetmen Nacer Khemir’in bu ilk filmi bir arayışın öyküsünü anlatıyor. Eski bir otobüs uçsuz bucaksız bir gökyüzünün altında, neredeyse görünmez hale gelmiş bir yolda savrulmaktadır. Yolcular arasında, bu garip çölün en ücra kasabasına tayin edilmiş genç bir öğretmen bulunmaktadır. Çöl sessizliğinin ortasında birden bir şarkının derinden ve monoton yankısı çınlar. Bu kumdan gelen çağrıyı andıran bir Endülüs şarkısıdır. Ardından bir rüyadaymışcasına, tuzdan yapılmış heykellere benzeyen figürler ortaya çıkar. Bunlar çöl gezginleridir.
trailer
Yine Bab-ı Aziz filmine olduğu gibi bu filminde müzikleri muhteşem.
filmin kendisi efem
Nacer Khemir'den izlenilmeden geçilmemesi gereken başka bir tasavvufi yolculuk.
keyifli seyirler..
Izlemedim. Tanitim için tesekkürler.
YanıtlaSilizleyin muhakkak ama sakin kafayla izlemek lazım ,çocukları yatırıp oturup izlenebilir :))
Sil