16 Mart 2016

Allah'ın Varlığının 12 Delili,Caner Taslaman..


din felsefesinin en önemli konusundan biri olan deliller bahsini içeren bu kitabı hoca çok sade ve anlaşılır bir dille ele almış.
ben çok rahat ve büyük bir keyifle okudum.
yalnız delillerin içeriği din felsefesinden biraz daha farklı bir şekilde işlenmiş.
deliller katagoriler şeklinde ele alınırken hem teist hem de ateist mantıktan değerlendirilmiş.
ne bileyim işte ben çok beğendim.
bilimsel bir dilinde yer almasına rağmen su gibi akıp giden bir kitap oldu.
hocanın 9 kitabını aldım ve ara vermeden okuyup tamamlamak istiyorum.külliyatın tamamlanması için de sanırım 3 ya da 4 kitap kaldı.
hoca oldukça üretken bir profesör.kitaplarının almaya da okumaya da yetişemiyorsun :)
bir yazar olarak hocayı keşfeiğim için çok mutluyum.keşke çok daha önceden biliyor ve okuyor olsaydım.siz de arftık biliyorsunuz ve okuyor da olun diyeyim :)



alıntı

Allah'ın var olup olmadığı hususunda varacağımız karar kendimize, yakınlarımıza, dünyamıza ve tüm varlığa bakışımızı altüst edecek önemdedir. "Nereden geliyorum, neden buradayım, ben kimim, ben ve yakınlarıma ölünce ne olacak" şeklindeki gerçekten de önemli varoluşsal soruların hepsinin cevabı bu meseleyle alakalıdır. Allah'ın var olması; tüm varlığın ve insanın bilinçli bir şekilde yaratıldıkları, var oluşumuzun bir anlam ve gayesi bulunduğu, Allah isterse ölümden sonra da yaşamın olabileceği anlamını taşımaktadır. İşte bu kitapta, her insan açısından bu kadar kritik olan varoluşsal meselelerin temelinde yatan Allah'ın varlığı meselesinin ele alındığı, kitap okurken hiç akıldan çıkarılmaması gerekli bir husustur. Bu kitapta Allah'ın varlığının 12 delili sunulacaktır: 



Evren Delilleri: Kelamın Kozmolojik Delili, Yasaların Varlığı Delili, Evrendeki Keşfedilebilirlik Delili, Evrenin Potansiyeli Delili, Yasaların ve Sabitlerin Hassas Ayarı Delili, Fiziiki Olguların Hassas Ayarı Delili, Canlıların Tasarımı Delili 

Fıtrat Delilleri: Doğal Arzular Delili, Doğuştan Ahlak Delilli, Akıl Delili, İrade Delili, Bilinç ve Benlik Delili
Açıklama: Allah'ın varlığının delillerini-kanıtlarını arıyorsanız; Caner Taslaman'ın bu kitabı Türkiye'de Allah'ın varlığı hakkında yazılmış en iyi kitaplardan biridir. Ateistlere verilecek cevap arayanların ve Allah'ın varlığını delilleriyle görmek isteyenlerin bu kitabı okumalarını tavsiye ederiz. Allah var mı?, Allah yok mu?, Allah'ın varlığının kanıtları-delilleri nelerdir?, Allah'ın varlığı nasıl kanıtlanır? Sorularına bu kitapta cevap bulabilirsiniz.

Bu kitapta, varoluşsal açıdan çok önemli, evrene, hayatımıza ve ölüme bakışımızda her şeyi kökünden değiştirecek sorular cevaplanmaya çalışıldı: Allah var mı? Allah'ın varlığına inanmamız için ciddi, güçlü deliller var mı? Bu inancın temeli ne? Bunun için 12 delil sunuldu. Bunların 7 tanesi dış dünyadan, 5 tanesi doğuştan sahip olduğumuz bize içkin olan fıtratımızdan hareketle savunuldu. Sunulan 12 delilde de temel yaklaşım, evrende veya fıtratımızda mevcut olan olguları ele alıp, bunları teizmin mi yoksa teizmin düşünce tarihindeki tek alternatifi materyalist-ateizmin mi daha iyi açıkladığını belirlemek oldu.
(Tanıtım Bülteninden)


Allah'ın varlığına on iki delil


keyifli okumalar olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails