28 Ekim 2017

dr.moreau'nun adası,h.g.wells...



Kitap bana #maryshelley'in #frenkestein'yla #bramstocker'in #drakula'sı arasında gidip geliyormuşum gibi hissettirdi.Anı şeklinde kurgulanmıştı ve çok fazla keyifli değildi.Ama yine de içinde felsefi sorgulamaların olduğu insanı düşündüren bir kitaptı.Tanrı rolünü oynamaya bayılan insanoğlunun bilim adı altında ne kadar ileri gidebileceğini şöyle dehşetli bir ada kurgusuyla sarsıcı bir şekilde düşünüyorsunuz.

Özellikle #bilimkurgu hayranlarının kessinlikle okuası gerekiyor.Öok uzun süredir benim okuma listemdeydi.
#herbertgeorgewells'in kitapları sinemaya büyük ilham kaynağı olmuş eserler.Zaman makinası'da özellikle 1960 yılı yapımı en sevdiklerimden.#doktormoraununadasi'da çocukkene 1996) Marlon Brando'dan anılarla aklımda.Şimdi yeniden izliycim.Ama kitap kapağı korkunç,renk seçimi de berbat.Kitap içeriğine göre tasarlanmış hissi versede cık biyenmedim.(rahmetli ananem öyle derdi,biyenmezdi.

Kuzusunun adına da benim adımı vermişti.Allah rahmet eylesin....)Ne bileyim işte aklıma geldi.

arka kapak:


Wells’in öncü niteliğindeki bilimkurgu klasiği Doktor Moreau’nun Adası yayımlandığı günden beri “sarsıcı” etkisinden hiçbir şey yitirmedi. Bilimsel yöntemlerinin doğuracağı sonuçlar konusunda hiçbir sorumluluk hissetmeyen çılgın bilim insanının hikâyesi, unutulmaz filmlere ilham vermiştir. Acı, zulüm, ahlaki sorumluluk, insanın doğaya müdahalesi gibi felsefi temalarıyla dikkat çeken yapıtında, Wells daha sonra genetik alanındaki çalışmaların gündeme getireceği etik meseleleri öngörmüştür.

Bir deniz kazasından kurtulan Edward Prendick, mahsur kaldığı adada garip yaratıklar ve karanlık sırlarla karşılaşır. Bu ada, insanı ve yazgısını kollayacak bir Tanrı’nın bulunmadığı, bütünüyle ahlaktan yoksun bir evrenin mikrokozmosudur adeta.  Doktor Moreau’nun Adası bilimin kontrolden çıktığı zaman barındırabileceği potansiyel tehlikelere karşı bir uyarı niteliği taşır.

(Tanıtım Bülteninden)


filme gelince
1977 yapımı 

bu yapımı çok hatırlamıyorum amma net problemimiz çözülür çözülmeş bu iki uyarlama filmi izleyeceğim ;)

imdb puanı:5.9
baş rolde de burt lanchester ve michael york var.
sanırım isimleri yanlış yazdım :)))


full film


1996 yapımı:
marlon brando ve val kilmer gibi iki önemli ve ünlü aktörün rol aldığı ve çocukken izlediğim bu filmi ben zamanında beğenmiştim.size de tavsiye ederim.
imdb puanı ise4,4

trailer 


keyifli okumalar,keyifli izlemeler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails