16 Ocak 2019

dört arka tip,carl guctav jjung...



İlk #carlgustavjungkitabım ve kendisi kesinlikle boynuz kulağı geçer şeklindeki sözü doğrular nitelikte Freud'u geçmiş bence.Çok güzel bir psikolojik analız kitabıydı çünkü.Üç ana bölümden oluşuyor kitap arke tip,yeniden doğuş (psikolojik manada) ve masallarda ruhun fenomenolojisi.Her bölüm yine arke tip incelemesi üzerine.Arke tip irdelemesi kısmında annem-babam ve kardeşlerim üzerinde de düşünürken özellikle kendimi nasıl bir kız çocuğuydum nasıl bir anne oldum ve neden böyle bir anne oldum,şimdi olduğum kadının bu kadın olma nedenleri üzerinde ince ince düşündüm.(Çatlak olma nedenimin ailem olduğunu tabii ki de düşünmüyorum.🤭) Massallarda ki arke tip incelemesi sıkıcı olsa da Kur'an üzerinden ve özellikle Kehf suresi Yadi Uyuyanlar ve Hz.Hızır'la Hz.Musa'nın karşılaşmasının anlatıldığı ayetlerin arke tipi yorumlamaları çok enteresandı ama hulul vari yorumlara katıldığımı aöyleyemeyeceğim.Hasılı çok güzel bir kitaptı ve bundan sonra #jung okumaya devam ederim.💪Jung'un dili açık,anlaşılır ve akıcıydı.


keyifle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails