21 Ağustos 2013

ben seni hala.ümit yaşar oğuzcan.

bazen biz söyleyemeyiz de şairler söyler..


Ben Seni Hala.... 

Hasret kalbimden vururken, resmin karşımda duruyor... 
Gözümde tüterken yüzün, bütün fotoğraflarda gülümsüyorsun. 
Zaten, hep gülümsemez miyiz; bazen gerçek, bazen sahte... 
Belki, bir gün birisi özlemle baktığında, mutlu hatırlasın isteriz. 
Gelip de geçtiğimizin her zaman bilincindeyizdir de, çok ender fark ederiz. 
Ölümle yüzleşene dek, hayat karmaşasında tüketilir günlerimiz. 
Kalan oluncaya dek, daha çok üzülürdüm yitenler için... 
Yine de ölen için, daha zor olmalı ölmek... 
Zaten kolay olsaydı, çoktan bırakmış olurdum hayatın yakasını; her gece kapımı çalmasın diye hasret... 
Kulaklarımda çınlamasın diye sesin... 
Her gün, tekrar tekrar sevmeyeyim diye seni... 
Ve her gece, yanmasın diye içim... 

Ardından bakarken yüreğime akan yaşlar, sapsarı bir gül düşürdü toprağıma. 
Dikenleri kanatsa da zaman zaman, kokusu her dem taze... 
Kaybettiğim her şeyle anlam kazanan hayat; o ilk anda, yine düştü gözümden... 
Ve bir gün yine yüceldi; üstelik sen dönmeden. 
Kayan her yıldızla buğulanan gözlerim, umudu arıyordu; doğan her güneşte, gülümseyen her yüzde... 
Bir gün, aynada çıktı karşıma... 
Şaşırmadım görünce. 
Böyle öğretmişti hayat; düştükçe kalkmalı, kim ölse yaşamalıydık! 
Ben de yaşadım! 
Gel gör ki, sen hala: 
Ardından ağıtlar yazdığım; 
Yokluğuna methiyeler düzdüğümsün. 
Bir bahar sabahı kolsuz kanatsız bırakan, 
Bir yangın yerinde sarı bir gül unutansın. 
Sen, 
Rüyalarda bile görüşemediğim; 
Her zaman yüreğimdeyken, erişemediğimsin! 
Sen hayatı ilk reddeden, 
Ölümle ilk yüzleşensin... 
Kendimi, hep beklerken bulduğum gelmeyenim; 
Asla dönmeyecek olan gidenimsin! 
Sen, 
Sevinci kalabalık, kederi yalnız; 
Yüreği hüzünlü, gözleri yaşsız; 
Hep batarken rastladığım güneşimsin. 
Eski bir vazoda kurumuş sarı güller, 
Sarı bir defterde solmuş şiirlersin... 
Sen sadece dünümsün; bugünüm, yarınım değil. 
Ama, 
Dünde kalmak istemezsin bilirim. 
Seni hatırlatıp durur; gittin gideli yüreğim! 
Ne yazsam anlatamaz; sana olan özlemimi, sana olan sevgimi... 
Bilmem son sözlerim; bana yaptığı gibi, seni de titretir mi? 
Gülleri sarı severim; toprağı ıslak... 
Türküleri yanık, şiirleri hoyrat! 
Havayı nemsiz, çayı demsiz... 
Bir seni olduğun gibi, 
Bir seni her şeye rağmen, 
Bir seni, hala!... 

Ümit Yaşar Oğuzcan 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails