18 Şubat 2024

Ethica, Spinoza...


 Ethica,Spinoza..

Bu kitabın bu kadar kolay anlaşılır okunur bir kitap olduğunu hiç düşünmemiş ve hep okumaktan çekinmiş ve başlayıp başlayıp kenarda bekletmiştim.🤭Yeni yılda yarımları bitirecem gazıynan bir başladım bir bitti bende anlamadım.🤭🤣 Olunması çok kolay,akıcı ve anlaşılır bir kitap.Önerme önerme gidiyor her önermenin arkasından kanıtlama ve bazı önermelerin notları şeklinde ilerliyor kitap.Kanıtlama kısmının tek sıkıntısı mesela 32.önermenin kanıtlamasını okurken "17.önermede kanıtladık" şeklinde açıklamalar var.Bu açıklamaları her defasında geri dönüp okumaya kalkarsanız kitap tam bir işkenceye dönebilir ama o kadar kolay anlaşılır bir kitap ki bu geri dönüşlere gerek kalmıyor.Ayrıca felsefe kitabından çok psikolojik tahlil kitabı gibi desem de yeridir.🤭Gerçi bu durum duyguların açıklandığı kitap bölümlerinden kaynaklanıyor.Hasılı çok keyifle okudum Spinizo'nın böyle keyifli okunacağı aklısıma gelmezdi kıymetlimiss.🤭🤣

11 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Ben Descartes severim bu abi de beni çok şaşırttı her zaman tatsız tuzsuz bulmuşumdur :)

      Sil
  2. Ethica gibi bir felsefe kitabını kolay okunur, anlaşılır bulduysanız helâl olsun. Her cümlesi üzerinde saatlerce kafa yorulacak bir kitap. Zavallı adamı bir rahat bırakmamış cemaatleri. Spinoza, Descartes'i eleştirir. Ben de Albert Einstein gibi Spinoza'cıyım:)

    YanıtlaSil
  3. Spinoza'yı pek severim ama Ethica okumak hep zor geliyor. Sen şimdi kolay okunuyor deyince heveslendim tekrar okumaya çalışayım :)

    YanıtlaSil
  4. felsefi okumalara başlamak isityorum bende ama bu tarz kitaplardan değil de daha sakin daha net kitaplardan başlamanın yararı var kitabı okumadım kesin bir yorum yapamacağım ama listemde olan bir kitap bakalım okuma zamanı ne zaman olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Felsefeye başlamak için asla doğru kitap değil:) Felsefeye giriş tarzı biraz ders kitabı niteliğinde olanlarla başlamak en iyisi :)

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails