17 Nisan 2018

köpek kalbi,mihayl bulgakov...


Her zaman ya Murakami kafası istiyorum ya da Miyazaki ya da Japonlar ne yeyip içiyorsa ondan derdim.😁Ruslarda müthiş ve #bulkakov'da da benim hayran olduğum Levis Caroll kafası var.😁Hep derim Alice kafası güzeldir.Caroll,Alice Harikalar Diyarındayı yazarken içine mantık ve felsefe katsada herhangi bir amaca hizmet etmiyordu ama Bulgakov Alice'de ki çılgın diyarı aratmayacak seviyedeki uçuk kitabı Usta ve Margarita'da taşı yerine koyma kaygısı taşıyordu.Taşlamanın alası vardı.Ölümcül Yumurtalar'da ha keza öyle.Köpek Kalbi'yle de sistem eleştirilerinin zirvelerinde gezmeye devam etmiş.Yine Alice Harikalar Diyarında kafasıyla.😁Bulgakov kesinlikle benim en sevdiğim Rus yazar.Tolatoy ya da Dostoyevski'den daha farklı ve çılgın dünyasına insanı hemen çekiveriyor.Köpek Kalbi Sovyet insanı yaratma çabasının bir eleştirisi.Şarik,Sccoby vari bir köpekken ona insan hipofizi ve er bezleri nakil edilir(inşllh organları yanlış hatırlamıyorumdur🤔) ve değerleri olmayan bir insana dönüşür.Sonra mı?onuda siz okuyun.....🤗


arka kapak:

Bulgakov Köpek Kalbi'nde sokak köpeği Şarik'in öyküsünü anlatır. Dünya çapında bir bilim insanı olan Profesör Filipoviç, evine götürüp beslediği Şarik'i ameliyat ederek, er bezlerini ve hipofiz bezini adi bir suçlununkilerle değiştirir. Köpek arsız, yüzsüz, şehvet düşkünü ve kaba saba bir insana dönüşür. Şarik insan haliyle profesörün hayatını cehenneme çevirse de, Sovyet bürokrasisinde kendine bir konum edinebilecektir.

Komünistlerin küçük burjuva değerlerinin üstünde yeni bir Sovyet insanı yaratma ideallerini hicveden Köpek Kalbi, Bulgakov'un en çok tartışılan yapıtıdır. 

kitapla kalın...

8 yorum:

  1. Usta ve Margaritayı pazar elime aldım son anda bıraktım satın almadım.... Tüh pişman oldum şimdi

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı çok duydum ama daha okumadım. Ama iyice merak ettim. Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Yazarı hiç okumadım :O Okunacak kitaplara yetişemiyoruum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazar harika ama :)
      Valla öyle kütüphanede birikenler aldı başını gitti,bir de listeye yeni kitaplar ekleniyoda ekleniyooo :/

      Sil
  4. Değişik bir kitap. Listeme ekledim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails