11 Eylül 2015

Ölü Filozoflar Kahvesi,Vittorio Hösle.

bu kitabı kış aylarında kpss'ye çalışırken nete görmüş konusu itibariyle de merakım bir hayli celp olmuştu.Çünkü kitap 11 yaşında ki bir kız çocuğuyla annesinin arkadaşı olan bir felsefe öğretmeniyle felsefi mektuplaşmalarından oluşuyordu.Dedim ya bende kpss'ye hazırlanıyordum kitabı gördüğüm zaman ve fakülteden felsefe hocama zorda kaldıkça felsefi sorularımı mail üzerinden soruyordum ve o da bana,Allah razı olsun,cevap yazıyordu.Hocam sayesinde felsefede çok rahat ettim.
İşte bu yüzden kitap çok ilgimi çekmişti.
İstanbul Forum gezmesinde d&r alışverişinde de hemen almıştım kitabı.
Ama ne yazık ki ben umduğumu bulamadım.
Kitabın felefesi insanı doyurmuyor ayrıca çok fazla kurgulanmış ve tüm gerçekliğini de bu yüzden yitirmiş.Sofi'nin Dünyası'nın yanından bile geçmez.
Kitapta çocuk felsefesinden bahsedilse de yazılan mektupların içeriğini  anlayabilmek için  felsefi bir alt yapıya ihtiyaç var bence.Öyle 11 yaşında ki bir kızla olacak iş değil yani.
Hasılı kelam ben kitabı beğenmedim.Ne felsefesini ne de kurgusunu.
Merak eden okusun ve kendi yorumuna sahip olsun derim.


arka kapak:


Bu kitapta yayınlanan mektuplar şöyle oluştu; Nora uzun bir süreden beri felsefi sorunlarla ilgilenmektedir ve onbir yaşına bastığı gün kendisine Jostein Gaarder'in 'Sofi'nin Dünyası' armağan edilir. Kitabı büyük bir ilgi ile okur ve felsefe öğretmeni olduğumu bildiği için bana da her fırsatta sorular sorar. Böylece mektuplaşmamız başlar.

-Vittorio Hösle-

Çocuklar ve Yetişkinler İçin Felsefi Mektuplaşma'yı bir çocuk ve bir yetişkin arasındaki mektuplaşma oluşturdu. Ocak 1994 - 1996 arasında yazıldılar. Onbir yaşındaki Nora K.'nın çocuk soruları felsefenin 'büyük' sorularıdır. Felsefeci Vittorio Hösle verdiği yanıtlarla Nora'yı felsefi düşüncenin labirentlerinde gezdirir. İkisi arasındaki bu sıradışı mektuplaşma çocuklar ve yetişkinler için felsefeye giriş niteliği taşımaktadır.

Nora K. (1982) öğrencidir. Nordrhein-Westfalen'de bir lisede eğitimini sürdürmektedir. Nora'nın isteği üzerine soyadı kısaltılarak geçmektedir.
Vittorio Hösle (1960) Essen GHS Üniversitesi'nde felsefe profesörüdür.



keyifli okumalar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails