4 Şubat 2018

homo deus,yuval noah harari..


Sapiens'i ne kadar sevmediysem Homo Deus'u o kadar sevdim.Her satırın altını çize çize uzun ve kayifli bir yolculuğa çıktım kitpla.Insanoğlunun teknoloji ve modern zamanlarda adeta tanrılaşmasıyla geldiği ürkütücü noktaya dikkat çekiyor yazar.Çok güzel,çarpıcı tespitlerle dolu kitap ama yazar ilk kitapta yaptığı kaypaklığı bu kitapta da yapıyor.Radikal İslam ve fanatik Hristiyanlık eleştrisiyle dolu olan kitapta tek bir fundamentalist Yahudilik eleştiriciliği yok.Yine her yol ateizme çıkıyor kitapta ve bu yanlı tavrı ben hiç sevmiyorum.Kitap sanki entelektüel kaygılardan çok"ya evet bak doğru bu asri zamanın en doğru duruşu ateizm"dedirtmek için yazılmış gibi.Bu yanlı tavır haricinde cidden heyecan veren muazzam bir kitap çok sevdim.Sanırım bende kendi çelişkimi yaşıyorum.😁Ama tümden kabullenip tümden reddetmenin doğru bir tavır olduğunu düşünmüyorum.Kitabı çok beğendim ve yazarın iki kitabını da okuduktan sonra artık Tüfek,Mikrop ve Çelik için hazorımmm. 



Hayvanlardan Tanrılara Sapiens kitabıyla insan türünün dünyaya nasıl egemen olduğunu anlatan Harari, Homo Deus'ta çarpıcı öngörüleriyle yarınımızı ele alıyor. İnsanlığın ölümsüzlük, mutluluk ve tanrısallık peşindeki yolculuğunu bilim, tarih ve felsefe ışığında incelediği bu çalışmasında, insanın bambaşka bir türe, Homo deus'a evrildiği bir gelecek kurguluyor. 

Yola "önemsiz bir hayvan" olarak çıkan Homo sapiens, tanrılar katına ulaşmak uğruna kendi sonunu mu hazırlıyor?

Homo sapiens nasıl oldu da evrenin insan türünün etrafında döndüğünü iddia eden hümanist öğretiye inandı?

Bu öğreti gündelik yaşantımızı, sanatımızı ve en gizli tutkularımızı nasıl şekillendiriyor?

İnsanı inekler, tavuklar, şempanzeler ve bilgisayar programlarının tümünden ayıran yüksek zekası ve kudreti dışında herhangi bir alametifarikası var mı?

Tarih boyunca benzeri görülmemiş kazanımlar elde etmemize rağmen mutluluk seviyemizde neden kayda değer bir artış olmadı?

"Tüm bunları anlamak için tek yapmamız gereken geriye dönüp bakmak ve Homo sapiens'in aslında ne olduğunu, hümanizmin nasıl dünyaya hakim bir din hâline geldiğini ve hümanizm rüyasını gerçekleştirmeye çalışmanın aslında neden insanlığın kendi sonunu getireceğini incelemektir. İşte bu kitabın temel meselesi budur."

"Okurken hem eğlenecek hem de çok şaşıracaksınız. Her şeyin ötesinde, kendinizi daha önce hiç düşünmediğiniz şeyleri düşünürken bulacaksınız." 
-Danıel Kahneman, Hızlı ve Yavaş Düşünme'nin yazarı-

"Homo Deus'u okuduğunuzda uzun ve zorlu bir yolculuğun ardından vardığınız bir uçurumun kenarında durduğunuzu hissedeceksiniz. Yolculuğun artık bir önemi kalmayacak, çünkü bir sonraki adımınızı engin bir boşluğa atacaksınız." 
-David Runciman, The Guardian-
(Tanıtım Bülteninden)

keyifle kalın..

2 yorum:

  1. Ben de tam tersi Sapiens'i sevdim, Deus birkaç tık aşağısında kaldı :D Deus'daki bilgilerin çoğunu biz derslerde işlemiştik, şaşırtıcı gelmedi. Yazar genelde kendi fikirlerini açıklamıştı zaten :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bahsedilen herşey Yeni Dünya Düzeni yada illuminati,masonluk anlatan kitaplarda hep var sadece farklı bir bakış açısından kaleme almış.felsefe birinci sınıfta bizde de uygarlık tarihi dersinde vardı sapienste geçenler. Ben homo deusu okunabilirlik ve keyif açısından sevdim.:)

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails