15 Şubat 2018

tanios kayası,amimn maalouf..


#AminMaalouf'a Goncourt Ödülünü kazandıran Tanios Kayası oldukça havalı bir arka kapak yazısına sahip olsa da ben ne büyük bir aşk ve ne de bir serüven göremedim,kitapta ki arka kapakta öyle yazıyodu.😕 Yazarın deneme kitapları harikaydı ve Semerkant'ta keyifliydi ama devamında okuduğum diğer kiraplarda aynı tadı bulamadım sanki kendini tekrar ediyor gibi.🤔Nedense İskender Pala'da da artık aynı duyguyu yakalıyorum ve içimden okumak gelmiyor.Gerçek hayattan alınan hikaye de arka planda Mısır Valisi Kavalalı Mehmet Ali Paşa dönemi varken ön hikaye olarak Tanios'un hayatından ve onun hayatına dokunan diğer insanlardan yola çıkılarak işleniyor kurgusu.Ve bence hepsi o kadar.Zor okudum yeminlen.
🙊🙉🙈

arka kapak:

Amin Maalouf'tan (1993'te yayınladığımız ilk iki romanı 'Afrikalı Leo' ve 'Semerkant'tan sonra, yine bir Doğu öyküsü.
Mehmet Ali Paşa'lı yılların Mısır'ı. Güzelliğini çarmıh gibi taşıyan bir kadın: Lamia. Lamia'nın gölgesine sığındığı bir şeyh: Francis. Yasak aşk meyvesi bir oğul: Tanios. Başka bir kadın: Esma.
Bir serüven ve sadakat romanı...
Yazara ünlü 'Goncourt' ödülünü getiren kitap ilk kez dilimizde.

4 yorum:

  1. çok okumakla alakalı belki de bu his , ya da aynı yazarı art arda okuyorsam bana da öyle geliyor o sebepten serilerin arasına bile başka yazarların kitaplarını alıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin dediğinde doğru ama bu öyle bir şey değil.Çok beğenilsede yazarlar kendilerini gerçekten tekrar ediyor:/

      Sil
  2. Evet isim vermeyeceğim ama bazı yazarlar var aynen dediğin gibi. Dön dolaş aynı şeyi okuyorsun gibi. Sadece kitap ismi ve karakterler farklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kere isim yaptın mı sırtın yere gelmiyor bu dünyada işte.Ama bu tekrar hissi insanı yazardan soğutuyor.Şimdi kara kara düşünüyorum elimdeki diğer kitaplarını nasıl okuyacağım diye🤔

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails