22 Haziran 2024

Başka Dünyalar Mümkün.Bilimkurgu,Siberpunk ve Siyaset,Murat Güney....


Başka Dünyalar Mümkün.Bilimkurgu,Siberpunk ve Siyaset,Murat Güney.
Muhteşem ötesi bir kitap okudum.#varlikyayinlari 'nı çok seviyorum.😍 Philip K. Dick,Samuel Delany,Ursula K. Le Guin,William Gibson, vb gibi klasikleşmiş pek çok bilimkurgu yazarın kitapları hakkında yazılmış makalelerden ve bu yazarların bazılarıyla yapılan röportajlardan oluşuyor kitap.Ama ne makaleler🙇‍♀️ağır bir felsefe kitabı okur gibiydim.Pek çok yazar pek çok yazarın😁(isim yazmakla uğraşamıycim🙈) klasik bilimkurgu eserlerini dört başı mamur bir şekilde yorumluyor.Ursala le Guin ve Phlip K. Dick anlatılırken hayranlığım ve merakım iyice artarken Asimov'la yapılan röportaj da hayal kırıklığına uğradım ve yazarı sığ buldum🙈Makaleleri okurken instagramda çok kısıtlı kelime sayısıyla biz elimizden geleni yapmaya çalışırken bir kitap böyle okunur,yorumlanır dedirtti bana bu kitap.Çok ama çok keyif alarak okudum.Kimi kısımlarını anlamakta zorlandım kimi kısımlarını anlamadım bilene 🙈🙇‍♀️😁 ama harika bir kitaptı.Temel olarak bilimkurgu edebiyatın işlevi,kendine özgü devlet ve yönetim eleştirisi,kurgunun geldiği nokta gibi konulara değiniyordu.Bilimkurgu ve felsefe seviyorsanız şiddet içerikli bir şekilde tavsiye ediyorum.😄
🍵
🍵


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails