22 Haziran 2024

Barnabas İncili....


 Barnabas İncili....

Peygamber efendimizin geleceğinden bizzat ismiyle bahseden İncil...Hz.İsa'nın on iki havarisinden biri olan Barnabas'ın Hz.İsa'nın yanında geçirdiği zamanların kaleme alındığı ve Hz.İsa'nın bizzat yazdırdığı sözler ve olaylardan oluşan bir kitap aslında.Hristiyan dünyasında kabul edilmeyen ilk ortaya çıktığı zaman yasaklanan okuyanın idam edildiği İncil.İlyas peygamberin kitabından (Enok'un Kitabı) Peygamberimize kadar pekçok peygamberin hayatından gelecekleri dönemlerden yapacakları icraatlerden bahsediliyor.Ayrıca Peygamberimizin soyunun Hz.İsmail'e dayandığı,İlyas peygamberin yazdığı kitap,cennet ve cehennem ehlinin halleri en dikkat çekecek bölümlerdi.Kıssa şeklinde bildiğim pekçok olayın bu İncil'de geçtiğini görünce oldukça şaşırdım.Tek tanrılı inanca birebir uygun öğretiler,Hz.İsa'nın hayatından pekçok kesitler ve nasihatleri,gökyüzüne çıkartıldıktan sonra yaşanan olaylar,Hz.Meryem ve hatta Magdalalı Meryem dahil çok önemli kişiler kitapta geçiyor.En etkileyici olan en azından bana etkileyici gelen kısım Hz.İsa'nın hangi havarisi tarafından ihanete uğrayacağını bilmesi ve Tanrının oğlu diye sürekli kendisine atıfta bulunulmasından dolayı duyduğu derin üzüntü ve hicaptı.Ben okurken çok etkilendim.Ayrıca Peygemberimizden pekçok defa bahsediyor ve bizzat onun ümmeti olmak için de duası var.Barnabas İncili'ni okuyunca Hristiyanlık dünyasının neden illet olduğunu çok daha iyi anlıyorsunuz.🤭Ben çok keyif alarak okudum..

📚

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails