1 Aralık 2014

kasabbaşızade ibrahim efendi,prof.dr.ismail erdoğan


hocamın son kitabını da okudum bitti...artık yenisini yazsın bence :))


Hocamın son kitabını da okudum bitti.geçen akşam fakültede ders çıkışı,ayak üstü hocamla konuşurken: hocam son kitabınızı da okudum artık elinizi çabuk tutunda yenisini yazın,ben istanbul’a dönmeden okuyayım,zaman kaybetmeyin dedim J bayağı güldük J
Kitaba gelince çok büyük keyifle okudum.hocama da hocam hiç zorlanmadım kuş gibi okudum deyince hocam da:daha kolay bir kitaptı demesin mi :P yaaaa sen bayağı ilerledin deseydi eyiydi :P J))


Kasabbaşızade muhterem Osmanlı döneminde yaşamış düşünürlerden biri.sanki laletayi biriymiş gibi oldu ama değil.cümle düzeni öyle geldi sadece. J bütün İslam filozoflarının değindiği tüm konulara ehli sünnet çerçevesinde değinmiş bir düşünür.on akıl,felekler,misal  alemi,ideler alemi…ve daha pek çokları.çok ama çok keyifli bir kitaptı.
az daha dopink alayım sırf aristo’nun organon’u için bileniyorum J onu okuyup anlayacağım diye kendi kendime söz verdim.bir de kant var tabiî ki.diyanetten aldığım ve almak istediğim kitapları yine üniversiteden hocam yrd.doç Hüsamettin yıldırım’a göstereyim dedim ve hali hazırda yanımda aldığım kant’ın kitabı saf aklın sınırları dahilinde din kitabı vardı ve hocam :-biz bu kitabı Necmettin hocayla (yine üniden bir başka felsefe hocamız) birlikte çevire çevire okuduk,kant’ın en zor kitabı demesin mi J  hay Allah yine mi duvara tosladık dedim J neyse bir de kant için bileniriz sorun değil.sırada ki zorluk da bize bilensin :P arkasından bana iki kitap hediye etti.arkasından sevine sevine öğrenci evimin yolunu tuttum J
kasabbaşızade’ye geri dönecek olursak hemen dönelim,döndük Jçok güzel bir felsefe kitabıydı.bulursanız hatta bulamak için de uğraşın hatırını da kırmayın alın okuyun.ben okudum çok beğendim.kitap hakkında sanırım çok detay veremeyeceğim çünkü hemen arkasından başka iki kitap bitirdim,staj da var,ilahiyatta girdiğim derslerde ve kafam bir milyoncu dükkanı.sadece içerdiği felsefe beni çok mutlu etti ve doyurdu diyebilirim.takrar takrar bir felsefe ve İslam felsefesi tekrarı oldu benim için.hasılı güzel kitaptı.
Bol felsefeli,doyurucu,mutluluk verici,güzel ve de benim için hocamın hediyesi ve hocamın kitabı olması hasebiyle özel bir kitaptı….

Keyifli okumalar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails