30 Eylül 2019

totem ve tabu,sigmund freud...


Toten ve Tabu,Sigmund Freud..
Ben iyice sevmeye başladım Freud abiyi.😀Totem fikrinin ilkel insandan modern insana evrilmesi olgusunu psikanaliz ışığında her detayına inerek inceliyor Freud.Yalnız kitabı okurken şunu fark ettim, malum Freud ateist bir düşünür,ateist düşünce farklı kişilerde de olsa nasıl birbirinin aynı söylem ve düşünceye sahipse,teist düşünce de hakeza aynı yapı içeriğine sahip.O yüzden Freud'un düşünce oluşumu bugün herhangi bir ateistten de duyabileceğiniz nitelikte.Ama Freud tam bir bilim adamı gibi davranıyor ve objektif tutumunu elden bırakmıyor bu kitapta, öyle Yuval Noah Harari gibi her kapıyı ateizme çıkartmıyor siz okuduklarınızdan çıkarım yoluyla anlıyorsunuz bunu.Ayrıca totem fikrinin Orfik inança birleşip nasıl Hristiyanlığı oluşturduğunu anlattığı kısım muhteşem ötesiydi neredeyse o sayfaların komple altını çızıhtırdım.🤭Kısaca ilk bölüm hariç çok keyifli bir kitap.Kaç sene evveliyatında Elaziz diyarından iki liraya almış sonra bir ara okumaya başlamış ve ilk bölümde sıkılıp sıbıttırıp atmıştım🤭Kitabın nasibi bugüneymiş ve çok beğenerek okudum efem.😇 ☕

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails