5 Haziran 2017

idoru,william gibson...


Siberpunk akımının babası kabul edilen #williamgibson#bilimkurgu ve #fantastik edebiyatın en önemli üç ödülünün Hugo,Nebula (üçüncüsünün adını unuttum🤔)sahibi.Ilk kitabı #neuromancer Matrix filmi yazarları Wachowski kardeşlere de ilham kaynaklığı yapmış bir kitap.
#idoru'ya gelince:yahu çeviriden midir nedir 300 sayfa boyunca ne anlatıyor bu kitap diye göbeğim çatadanak çatlayıverecekti.Çok karışık bir kurgusu yok,dili de ağır değil ama kitap nasılsa anlaşılmaz bie yapıya sahipti.🤔Olaylar 21.y.y.'da geçiyor ve yazar o dünyayı çok tasvir etmemiş olaylar ve kişiler üzerinde durulmuş o yüzden kitabı içselleştirip kafanızda canlandıramıyorsunuz.Idoru ise yapay zekaya sahip bir saybörg ve Japon bir rock grubu üyesi onunla evlenmeye karar verir.Bir hayranda bilişim dünyasında yaşanmasına rağmen her niyeyse bu durumu araştırmak için Amerika'dan kalkar ve Japonya'ya gelir.Kitap boyunca biri intihar ederek iki kişi ölür.O intihar niye oldu ben anlamadım arkadaş.😎Ikinci ölen kişi yapay zekaya sahip saybörgle evlenmeye karar veren capon rakçımız.😶(Japon olduğu için neden böyle çılgın bir karar almış pek sorgulamadım zira benim gibi caponları takip edenlerdenseniz bu adamların kafalının böyle tuhaf çalışmasına sizde benim gibi pek şaşmayabilirsiniz.Ama yine de tuhaftı yani.Yazar bizi böyle bir gelecek bekliyor demek istemiş olabilir)Ralçıyı kim öldürdü?İtiraf etsin çabuk.😤🤔Bilim kurgu pek severim ama bu kitaptan ne anladım ne anlamadım pek anlamadım😤Hayranlarda Gibson'a başlamak için İdoru'nun yanlış seçim olduğunu söylüyorlar ama ben illet etmedim daha çok merakım celp oldu şimdi Matrix Avcısı'nı okumak için sabıtsızlanıyırım yıvrım.😶A unutmadan İdoru'yu netten tedarik etmek zor,ünlü sitelerde hep tükenmiş ve ben Ağrı'da ki minnalk kitapçıdan 5 yetale kanpanyasından almış idim.😂Kendimi tebrik ediyim.👏

arka kapak:

Bilimkurgu ve fantastik edebiyatının babası William Gibson'dan heyecanla beklediğiniz yepyeni bir yapıt...Milenyum sarsıntısından sonra 21. yüzyılda Tokyo'da gerçekçiliğin doğası değişiyor muydu? Yoksa karşı konulmaz bir şekilde oluşmakta mıydı?..."Bugünden pek de farklı olmayan, hem cennet hem cehennem olan bir geleceği, çarpıcı bir gerçekçilikle anlatıyor."Booklist"Bizi bekleyen dünyayı en iyi anlatan William Gibson romanı. Matrix Avcısı, Gibson'ın zirveye ulaşmasını sağladı. Idoru, orada kala-cağını garantiliyor."Washington Post Book World.


bilimkurguyla kalın..:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails