21 Haziran 2017

sadık ve safdil,voltaire..



#voltaire çok keyifle okunan bir yazar.O'nun hiciv dolu espirili tarzı beni benden alıyor resmen.😍Yazar olaysaydım diyorum ki tarzım O'na çok benzerdi zahir.😋Sadık ve Safdil'de tıpki fotoğrafta görünen (Babil Prensesi,Candide,Micromegas)diğer kitapları gibi keyifli ve alaycı bir uslupla yazılmış bir hikayecilikten oluşuyor.Bazı sayfalarda okurken resmen kikirdedim.😁Ayrıca her zaman yazın tarzında olduğu gibi (tıpkı bizde ki hocem sakız orucu bozar mı,hocem tavvıktan kurban olur mu şeklinde ki dinin ahlaki ve inanç özünden uzaklaşmış en basit bir durum için bile kafasını çalıştırmayan..yaw geçen yıl orucu ne bozuyorsa bu yıl da aynı aynı (bana da hep soruyolarda 😂) cahil dindar tavrı eleştirisi çok keyif vericiydi.Sadık ve Safdil iki ayrı er cinsi ve Voltaire onların üzerinden zamanın eleştirilmeyi hak eden nesi varsa çok zeki ve espirili bir uslupla eleşitiriyor.Bir Voltaire bir #gogol (ki kendisi paso kokuşmuş devlet memurluğu kurumunu hicv eder) bize de lazım.Bir de #yasonyayinlari'nın yeni kapak tasarımları ve baskıları gerçekten çok güzel.Pemppe sevmem ama sankim kitap pkumadım marşmelov yedim.😂😂Kısaca felsefi aöıdan yeni bir şey söylemese de Aydınlanmaya yön vermiş bu yazar gerçekten okunası.

François Marie Arouet (21 Kasım 1694 - 30 Mayıs 1778), Fransız yazar ve filozof. Daha çok mahlası Voltaire olarak tanınmıştır. Fransız devrimi ve Aydınlanma hareketine büyük katkısı olmuştur. Din ve ifade özgürlüklerinin yanı sıra, insan hakları konusundaki düşünceleri ve felsefi yazıları ile ünlenmiştir. Eserlerinde Kilise dogmaları ve döneminin Fransız müesseselerini yoğun olarak hicvetmiştir. Zamanın en etkili isimlerinden biri olarak tanınır.

Mezun olduktan sonra Voltaire edebiyatta kariyer yapmaya başladı. Babası ise oğlunun hukuk eğitimi almasını istiyordu. Bu nedenle Voltaire, Paris´te bir avukatın asistanı olarak çalışıyormuş gibi gözüküp, zamanının büyük bir kısmını hicivsel şiirler yazmaya adamıştır. Babası bunu öğrendiğinde Voltaire´i yine hukuk okumaya göndermiştir; yine de Voltaire yazmayı sürdürmüştür. Sivri dili ile aristokratik ailelerin beğenisini toplamıştır. Kral XV. Louis´nin naibi, Orléans Dükü, II. Philippe´yi konu alan bir yazısı nedeniyle Bastille´de hapsedilmiştir. Oradayken çıkış yaptığı piyesi Oedipe´yi kaleme almış ve Voltaire ismini almıştır. Oedipe´nin başarısı Voltaire´i etkili bir isim yapmakla beraber onu Fransız Aydınlanmasına dahil etmiştir.
(Tanıtım Bülteninden)


felsefeyle kalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails