7 Eylül 2022

Düşünce Mimarları Serisi,Farabi...


 Düşünce Mimarları Serisi,Farabi
Üniversitedeyken hocam bana Su yazar ve filozof şerhlerini okuma direkt kendi kitaplarını oku demişti ne kadar doğru demiş.Bu seri daha benim ennnn başta okuyacağım seri kitap imiş.Ben zaten Farabi'nin bi sürücü kitabını okumuşum.🙇 İslam Felsefesi başlangıç seviyesi için çok iyi bir eser ama ben zor okudum.Farabi'nin çeşitli konularda ki makalelerinde oluşuyor onlarda tamamı alınmamış bölük pörçük bir okuma oldu o yüzden benim için.Bir de biyografisini ne kadan da az yer verilmiş Bu arada şu bilgiyi muhakkak buraya düşeyim Farabi de İbn Sina'da Türk filozoflardır efenim nokta.🤭 Bunu aklınızdan çıkarmayın.
Eylülğn ilk kitabı Farabi oldu..

11 yorum:

  1. Sevgili Su BKK olarak Eylül ayı için seçilen kitabımız Franz Kafka'nın Şato kitabı oldu. Belki gözden kaçırmışsındır diye yorum bırakmak istedim.
    https://kaplandiary.blogspot.com/2022/08/blogger-kitap-kulubu-bkk.html

    YanıtlaSil
  2. Bilimde milliyetçilik olmaz. Filozofların hangi milletten oldukları değil gerçeğe ne kadar yaklaştıkları önemli bence:)

    YanıtlaSil
  3. Bende öyle düşünüyorum ama bu iki filozof hep Arap zannedilir ve hatta özellikle bu algı oluşturulmaya çalışılır ondan milletlerinin ne olduğunu özellikle hep belirtirim :)

    YanıtlaSil
  4. fuzuli farabi oklda derslerde vardı dey mi :)

    YanıtlaSil
  5. Fuzuli şairdi zaten🤭 edebiyat derslerinde hala var mı bilmem benim zamanımda vardı🤭 Farabi de sosyolojide,felsefeye var evet💃

    YanıtlaSil
  6. Farabi çok önemli bir Türk filozofudur, katılıyorum...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Su, Blogger Kitap Kulübünde Nisan 2023 için ev sahipliği yapmak ister misin? Kabul edersen seçtiğin kitabı bildirmeni rica ederim. Her ayın ev sahibini ve seçilen kitapları önden belirlersek kitapları topluca almak isteyen arkadaşlar için kolaylık olur diye düşündük. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,tabi ki çok isterim🤗Güzel fikir,postu ne zaman hazırlayıp paylaşayım?

      Sil
    2. Nisan Ayına girmeden paylaşım yapman güzel olur. Ben şimdilik seçilen kitapları duyuracağım. Önden toplu alışveriş yapmak isteyenler olursa diye. Sadece bana kitabı bildirmen yeterli haftaya kitap listesini post gireceğim. Sonrasında zaten zamanı geldikçe bloglara hatırlatmalar yapacağım. :)

      Sil
  8. Filozoflarımızı tanımak için ben de okumayı çok istiyorum ama felsefe konu olarak çok ağır geliyor. Okumakta çok zorlandığım için cesaret edemiyorum açıkçası:)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails