27 Temmuz 2024

Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, Joseph Campbell....


 Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, Joseph Campbell....

Tarotta 22 adet büyük arkana kartı vardır ve 0 numara Joker kartıyla başlar 22 numaralı Dünya kartıyla biter ve Jokerin bu 22 kartı dolaşmasına "Kahramanın Yolculuğu"denir.Bende bu kitabı tarot okumalarım sırasında almıştım ve içeriği için ne alaka demiş ve kitabı okuduğumu unutmuştum🤭 bazen bende oluyor böyle şeyler ama unutkanlığımdan  hiç değil yane😂 Neyse haziranın don kitabı Star Wars ve Dünya'yı okurken George Lucas'ın en sevdiği kitap olduğunu öğrenince çok şaşırmıştım bu kitap hem Lucas'ın hem de Locke Skywalker'in tekamül süreçlerinin ilham kaynağı bir kitap olduğunu okuyunca hemencecik yeniden adam gibi ıkumalıyım dedim ve temmuza harkülade bir şekilde başladım.
Kitap insanın tekamül sürecini mitolojik alt yapıyla bilinç dışına sirayetini anlatoyor.Yazarın muazzam bir mitoloji bilgisi var ama ne mitoloji Yunan mitolojisinden,Hint mitolojisine,Afrika mitolojisinden Hristiyan oradan Yahudi oradan İslam düşüncesine tğm fünyada seyrüsefer eyliyorsunuz.Yazarun İslsm düşüncesini es geçmemesi takdire şayandı.Hegel gibi ilk dün felsefesi yapan filızofun bile İslam düşüncesini görmezden geldiğini düşününce Campell'e saygım bir kat daha arttı.Yalnız kitap okumak için Jung ve Freud altyapısı istiyor yoksa sudan çıkmış balık gibim guluk guluk eder durursunuz.😂Yerim yok kitabı yere göğe sığdıramamaya.Harika,heyecan verici psikoloji ve psikanaliz dolusu bir kitaptı tek kelimeyle bayıldım. Okuyun okutun efem.📚

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails