19 Ağustos 2016

herkes gibisin...





«BENCE SEN DE ŞİMDİ HERKES GİBİSİN» 

Gözlerim gözünde aşkı seçmiyor 

Onlardan kalbime sevda geçmiyor 
Ben yordum ruhumu biraz da sen yor 
Çünkü bence şimdi herkes gibisin



Yolunu beklerken daha dün gece 

Kaçıyorum bugün senden gizlice 
Kalbime baktım da işte iyice 
Anladım ki sen de herkes gibisin



Büsbütün unuttum seni eminim 

Maziye karıştı şimdi yeminim 
Kalbimde senin için yok bile kinim 
Bence sen de şimdi herkes gibisin

 334 (1918) - Yaz - Kadıköy


HERKES GİBİ



Gönlümle baş başa düşündüm demin; 

Artık bir sihirsiz nefes gibisin. 
Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin 
Akisleri sönen bir ses gibisin.


Mâziye karışıp sevda yeminim, 

Bir anda unuttum seni, eminim 
Kalbimde kalbine yok bile kinim 
Bence artık sen de herkes gibisin.
  (Altıncı Kitap, Temmuz 1336/1920) 

Nazım Hikmet 

5 yorum:

  1. 2004 doğumlu bir kızım var hangi kitapları almalıyım. sadece macera kitaplarını istekle okuyor onun dışındaki kitapları zor okuyor ben hepsini okutmaya çalışıyorum olmadı yarışma yapıyoruz hangimiz daha önce bitirecek diye.günde ne kadar kahve içiyorsunuz fincanlar görünce hep merak ediyorum 1fincan türk kahvesini zor içiyorum da zamanla alışırmiyım acaba.teşekkürler şimdiden cevaplarınız için

    YanıtlaSil
  2. önerebileceğim standart bir kitap ya da tür yok ne yazık ki.çocukların tarzı ve beğenisiyle ilgili bir durum.benim kızım küçüklüğünden beri,benim zevkimden dolayı fantastik,bilim kurgu tarzı film seyrederek büyüdüğü için kitap tarzı olarak da bu tür okumayı seviyor.ben felsefe de okuduğum için ona çocuklar için hazırlanmış felsefe kitaplarından da aldım.ama çocuklar için hazırlanmış dünya klasiklerini alabilirsiniz.en azından kaliteli edebiyata alışır.bir de ince kitap mı okuyor yoksa kalın mı,bilemiyorum o yüzden ne tür kitap önerebileceğimi.çok satan ergen kitaplarını okutmayın derim.çok kalitesiz ve sığ bir içeriğe sahip o kitaplar.kendi kızım menekşe kokulu hikayeler,yasemin kokulu hikayeler tarzında ki kitapları da seviyor.okulunda modaymış,arkadaşları da okuyormuş :) ben onlardan da aldım okuması için.ben ilahiyatçı olduğumdan ve kızım da imam-hatip öğrencisi olduğundan dolayı peygamber efendimizin hayatı,peygamberler tarihi,dört halife devri gibi kitaplarda okuyor.sizi ve kızınızı çok yakından tanımadığım için verebileceğim tavsiyeler bu şekilde.umarım faydası dokunur.
    açıkça söylemek gerekirse günde üç kere türk kahvesi içtiğim zamnalar oluyor.bunun yanında muhakkak filitre kahve de içiyorum.hele bir de öğretmen arkadaşlarla dışarı çıktıysak cappiccunolar havalarda uçuşuyor :) yani günde dört yada beş kere kesin kahve içiyorum.:))

    YanıtlaSil
  3. olimpos kahramanları serisini aldım kızıma,ilk kitabını çok beğenmişti diğerlerini henüz daha okumadı tatil için istanbul'a geldiğimizden dolayı.hem macera hem de fantastik bir seri.belki kızınızın ilgisini de çekebilir.selamlar.yorumunuz için de teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Kızım en son İçimdeki Müzik romanını okudu severek okudu şimdi çocuk kalbini okuyor ama severek okumuyor tavsiyeleriniz için teşekkürler soylediginiz kitapları insaallah almaya çalışacağım.

    YanıtlaSil
  5. çocuk kalbi çok güzel ama yine de ağır bir kitaptır hemencecik sevmemesi gayet normal.okuya okuya alışacaktır diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails