18 Mart 2017

mülksüzler,ursula k.leguin...


#ursulakleguin 'nin #mulksuzler'i #umbertoeco'nun #gulunadi kitabı gibi amacını romanlıktan aşmış bir kitap.Gülün Adiı'da #polisiye olmaktan çıkmış Orta Cağ tarihi kitabına dönmüstü,Mülksüzler'de #bilimkurgu olmaktan çıkıp tabir-i caiz ise siyasi yönetim kitabına dönüşmüş.Gerci ben böyle ağır içerikli roman okumayı seviyorum ama bu kitap sıkıcı olmaktan kurtulamamıştı.🤔
Bir Ursula kafası istiyorum.👵😊
hayranlık dolu bir yazı yazmayı umut ediyordum çünkü distopya ve ütopya çok severim ayrıca bilimkurgu ama sıkıldım bu kitabı okurken.güçler'de(yazısı için burayı tıklayınız) öyle beni sıkmıştı ve umduğumu bulamamııştım.haydi bakalım yerdeniz serisi nasıl acaba ? (yerdeniz resmi için buraya tıklayınız)

arka kapak:
"...Vermediğimiz şeyi alamazsınız, kendinizi vermeniz gerekir. Devrim'i satın alamazsınız. Devrim'i yapamazsınız. Devrim olabilirsiniz ancak. Devrim ya ruhunuzdadır ya da hiç bir yerde değildir." Konuşmasını bitirirken, yaklaşan polis helikopterlerinin gürültüsü sesini boğmaya başladı.

"Romanım Mülksüzler, kendilerine Odocu diyen küçük bir dünya dolusu insanı anlatıyor; Odo romandaki olaylardan kuşaklarca önce yaşamış, bu yüzden olaylara katılmıyor, ya da yalnızca zımnen katılıyor, çünkü bütün olaylar aslında onunla başlamıştı.

"Odoculuk anarşizmdir. Sağı solu bombalamak anlamında değil: kendine hangi saygıdeğer adı verirse versin bunun adı tedhişçiliktir. Aşırı sağın sosyal-Darwinist ekonomik özgürlükçülüğü de değil; düpedüz anarşizm: eski Taocu düşüncede öngörülen, Shelley ve Kropotkin'in, Goldmann ve Goodman'ın geliştirdiği biçimiyle. Anarşizmin baş hedefi, ister kapitalist isterse sosyalist olsun, otoriter devlettir; önde gelen ahlaki ve ilkesel teması ise işbirliğidir (dayanışma, karşılıklı yardım). Tüm siyasal kuramlar içinde en idealist olanı anarşizmdir; bu yüzden de bana en ilginç gelen kuramdır."

distopik kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails