11 Mart 2017

zemberek kuşunun güncesi,haruki murakami...



#murakami'nin en iyi kitabı #1q84 diyordum ama #zemberekkusununguncesi de onun kadar iyiymiş.Sadece lafı yine gereksiz uzatmış diye düşünüyorum.Uzun mektuplar,farklı karakterlerin uzun hayat anıları vs.Tam bir #harukimurakami kitabıydı,onun tavır ve tarzını,yazarlığını sonuna kadar yansıtıyordu.Psikolojik tahliller,"kuyu"gibi metaforlar,derin tarih bilgisi...her şey vardı.
Murakami'nin Uşikava adlı birinden hiç hoşlanmadığını hatta kötü bir anısı olduğunu düşünüyorum.🤔 Zira yine 1Q84'te olduğu gibi bu kitapta da Uşikava adlı karakter çok kıldı.😉
Okada'nın kedisinin kaybolup karısının terk etmesiyle birlikte gittikçe daha da absürtleşen hayat hikayesi.Merak içinde okuyorsunuz.
En güzel kitaplarından biriydi.


Japon edebiyatının aykırı çocuğu MURAKAMİ HARUKİ "Zemberek Kuşunun Güncesi" adlı, kendisine dünya
edebiyatında önemli bir yer açan romanıyla Türkçe'de. Onu İmkânsızın Şarkısı'yla tanıyan okurları yine keyifli
edebiyat dakikaları bekliyor. Toru'nun başına gelen olağandışı olaylar MURAKAMİ'nin hayalgücünün genişliğini bize bir kez daha gösteriyor. Gerçek ile olağanüstü arasında gidip gelen bu romanın, yazarın dünyasını okuyucuya cömertçe ve hiçbir sınır tanımadan sunduğu kesin. Üstelik cesur bir girişim bu. Yani Zemberekkuşu'nun Güncesi'nde MURAKAMİ'nin yetkin ve cesur kalemiyle bir kez daha buluşacaksınız.

keyifle kalın...

1 yorum:

  1. Merhabalar,

    Haruki Murakami, çok sevdiğim yazarlardan biridir. Dünyaca ünlü yazarı ‘’Koşmasaydım Yazamazdım’’ kitabıyla tanıdım ilk. Yazmayı çok seven ve geçimini yazarak sürdüren bir yazar olarak bu kitap beni çok etkilemişti. Kitapta şu sözü çok sevmiştim: ‘’Evet, ben elbette büyük bir koşucu değilim. Fakat bu hiç de önemli bir sorun değil. Dünkü kendimi biraz olsun geçebilmek; önemli olan işte bu.’’ Şahane bir kitap, herkese tavsiye ediyorum. İzninizle bu kitaptan en sevdiğim 10 alıntıyı okumanız üzere sizinle paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/haruki-murakami-kosmasaydim-yazamazdim-kitabindan-10-enfes-alinti/

    Güzel okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails