16 Mayıs 2017

dedemin bakkalı,şermin çarkacı..


Kitabı nasıl anlatsam bilemiyorum.🤔
Akşam okudum bitti.Inanılmaz keyif aldım,her sayfasında kahkahalarla güldüm ama tuhaf bir duygu durumuyla bir yandan da duygulanıp gözlerimden yaşlar aktı.Yani aynı anda hem ağladım gem güldüm.🤔
Eline sağlık yazar hanım.😶
Yazar kendi çocukluk anılarından yola çıkarak kaleme almış kitabı.
90'ların başında geçiyor hikaye ve o kadar eski bir tarih olmamasına rağmen o kadar nostaljik ki anlatılanlar.Kahramanımız iyi niyetine rağmen pek çok hata yapıyor ve yalan söylüyor ama hiç bir yatişkin kahramanımıza nerede hata yaptığını söylemiyor.Garibim de azar üstüne azar :)
Benim dedemle böyle bir iletişimim olmadı.Onu göreli de çok uzun zaman oldu.Şimdi yurt dışında bir daha ne zaman görürüm bilinmez.Ananemin vefatında da o Çanakkale'de ben Elazığ 'daydım:( Sonra roman kahramanıyla aynı yaşlarda olan kızımı ve öğrencilerimi düşündüm.Onları ne kadar anlayabildiğimi...İçim yandı...
Daha birşey söyleyemiycem...
O, tuz ruhu isteyen müşteriye yemek tuzu gönderip "ruhu arkadan gelecek" diyen bir girişimci… 
O, fakir müşterilere bedava ürünler satıp ücreti zenginlerin hesabına yazan bir kahraman… 
O, bakkaldaki içecekleri birbirine karıştırıp daha güzelini bulmak ve müşterilerine sunmak için uğraşan bir sivri zeka… 
O, Afrikalı çocuklara yardım göndermek için arkadaşlarının ellerinden kandil yiyeceklerini toplayan bir yardımsever…
O, attığı her adım olay olan, aşırı eğlenceli, cin fikirli, fena halde yenilikçi bir bakkal çırağı…

Ticaret hayatında tam gaz koştu ama her seferinde yetişkinlerin dünyasına tosladı. Yetişkinler yüzünden başına gelmeyen kalmadı… Ve tüm deneyimleriyle, senin için harika bir rehber hazırladı.
Çocukların Yetişkinlerle İletişimde Dikkat Etmesi Gereken Hassas Konular, bu kitapta. 
Tam on madde. Oku ve dikkat et… 
Sana bir sır vereyim: 
Yetişkinler... 
Her yerdeler…

Şermin Çarkacı'nın kendi hatıralarından ilhamla kaleme aldığı Dedemin Bakkalı, büyüklere çocukların gözünden kendilerini görme imkânı verirken; küçüklere ticaretin, yenilikçi düşünmenin, büyüklerin dünyasının ve insan ilişkilerine dair inceliklerin ipuçlarını veriyor. Epey güldürüyor, biraz hüzünlendiriyor, uzun uzun düşündürüyor.
(Tanıtım Bülteninden)

kıymet biliriz inşllh...

2 yorum:

  1. Okumak istediğim kitaplardan biri ve çok sık karşıma çıkıyor :) Okumaya değer bir kitap gibi duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kitap hakkında bir şey bilmeden aldım açıkçası.kapak tasarımı çok hoştu ve çocuk kitabı da sevdiğimi için denk geldi.ama okuyunca gördüm ki bence çocuk kitabı değil bayağı büyükler için yazılmış bir kitap.aynı anda hem güldürdü hem ağlattı hem düşündürdü.gerçekten böyle olacağını doğrusu hiç tahmin etmemiştim.bence hemen al ve oku derim.:)

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails