18 Kasım 2022

Kırmızı ve Siyah,Stendhal...

 


Kırmızı ve Siyah,Standhal ..

Yıllarca önce far far away gibi fi tarihinde okumuştum bu kitabı ve benim en sevdiğim klasik eser olmuştu.Julien Sorel'in fukara yaşantısından sıyrılma,bir yerlere gelme ve trajik akıbeti beni çok etkilemişti.Ve hep yeniden okumak istiyordum.Ayrıca roman boyunca yazarın hiç beklenmedik anlarda hikaye arasından hortlayıp🤭 fikirlerini,eleştirilerini beyan etmesi beni çok etkilemişti İlk defa böyle bir şeye şahit olmuştum çünkü.🙈Ve/fakat yeniden okuduğumda kitap bana o ilk heyecanımı hiç hissettirmedi.Özellikle de @bordosiyahyayin yayınlarından okudum ,ki klasikler en çok bu yayında insanı tatmin ediyor.Neyse Sorel'in yükseleceğim diye snoplaşması,kendini beğenmiş tavrı,cehaleti ve bencilliği beni benden aldı.İlk okuduğumda empati kurduğum karakterden ikinci okuyuşta adeta nefret ettim Sanırım yazarın da yapmak istediği asıl şey buydu,çünkü karakteri sevimli göstermek için hiç uğraşmıyor.Tğm gerçeği tüm çıplaklığıyla ortaya seriyor.

İki ana bölümden oluşan kitabın ikinci kısmı oldukça sıkıcıydı.Yşne de tekrar ve @bordosiyahyayin'latından okuduğum için çok memnunum.😇

Bordosiyah en iyisidir efenim.🤭 Reklam ücreti almadım a..Jeşşkke benimm ossaa🤭😂

8 yorum:

  1. yaaa bordosiyah klasiklerinin çevirileri iyi mi yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben bayılıyorum en sevnediklerim Hasan Ali Yücel serisi klasiklerde çok tatsız tuzzus🤭

      Sil
  2. Peki bu tarafsız yorumun. Teşekkür ederiz. :)

    YanıtlaSil
  3. Hihihi Bordo Siyah yeni kitap çıakrıyor mu ya? Eskiden bizim ordaki büyük markette olurdu kitapları. Büyülenmiş gibi annemin alışverişi bitene kadar hepsini tek tek incelerdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzun zamandır basım yapmıyordu sonra bir atak yaptı ben 10 tane falan aldım şimdi aldıklarım hep tükenmiş sanırsam yine kitap basamıyor🤔 aklım alamadan tükenenlerde kaldı🤭 en mutlu olduğum ise ibn rüştün tutarsızlığı tutarsızlığnı almak oldu zira hiçbir yayın evinde basımı yoktu yuuhhii kii 💃💃😂😂
      Ay hiçbir imla kuralına uymadım🤭uyduğunda da astiğmatımın kurbanı oluyorum hadi onada uyduk diyelim bu sefer dokanmatik telefon trollüyo😂😂😂

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails