17 Kasım 2022

Mümkün Dünyaların En İyisi....





Kaçıp gitmese de bırakıp gidebilmeli insan....


Leibniz, Gazzali'den aldığı feyizle şöyle bir çıkarsamada bulunur.Yaşadığımız dünya yaşayabileceklerimiz arasında ki en iyi (versiyon) dünyadır ve aksini düşünmek Tanrı'nın kudretine halel getirir.
Daha sonraları Voltaire Candide'de bu felsefeyle çok güzel dalga geçer amma bu düşünce inananları gayet teselli eden türdendir 

Muhtemel dünyalar içinde ki en iyi dünyada yaşıyor istek....peki sustum🤭
Tövbe haşa çarpılcam gece gece 😂
Ama olasılıklar güzeldir.Bende Alice'in kapılarından istiyorum sadece.
Çok mu şey istiyorum Yüce Tengrim🤔


9 yorum:

  1. Hımmm güzelmiş bu özellikle alıntıyı beğendim. Üzerine düşünücem.

    YanıtlaSil
  2. Annem hep derdi ki:evlilik sandığa benzer içinden ya yılan çıkar ya çiyan iyi bir şey çıkarsa da bahtına :) Alice'in kapıları da öyle 🤭

    YanıtlaSil
  3. elimizde başka bir hayat yok işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bende tam onu diyorum :) tek elimiz de olan bu uysa da uyuyo uymasa da uyuyo Kemal Sunal misali 😂😂😂😂😂😂

      Sil
  4. Elimizde olan tek hayat bu fakat en iyisi olduğunu aklı başında kim iddia edebilir ki? :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails