18 Temmuz 2023

Hobbit,Tolkein ...


 Silmarillon,J.R.R. Tolkein....

Uzun zamandır Varda'dan Ortadünya arasında gidip gelmekten sıkışıp kalmıştım.🙈Süründük birlikte🤭sanki Arathorn oğlu Aragorn'un yazgısıyla kaderlenmiştim de kendi yazgımı yazabilmek için Ortadğnyanın çorak topraklarında yalnız ve beyhude dolaşıyordum.🤭Hasılı kelam kitap elimde çok kaldı a dostlar,okul dönemi çok yoğun ve yorucuyken son yazılı ve karne dönemi ağzımıza tükürüldü🙈🤭😂Hastalık,hastane,doktor,premsesim sınavı derken bu cenubet 🤭2023'ün de ortasına geldik Bu dönemde aslında Silmarillon hem iyi gitti hem de zor çok not alarak ilerledim bir şahsın dokuz ayrı adı ve lakabıyla dokuz doğurdum😂 Silmarillon'u ikinci okuyuşum ilk okuduğumda bir şey anlamsmışım ya a kızzz😂İlkçağı anlatıyor kitap,Tanrı İluvatar'ın elfler ve insanları tabiri caiz ise yaratımı,Eldar,Valar,Maiar'ın kimler olduğu,Ortadünya'nın oluşturulması...ardından Yüzük zamanına yaklaşılıyor Numenor ve Gondolin'in çöküşü,cücelerin yaratılışı ve ata cüceler,elflerin uyanışı ve göçleri,insanların uyanışı,büyücülerin Ortadünya gönderilişi,Morgot'un ihaneti ve Sauron'nun emrine girmesi,yüzüklerin yapımı ve nihayet buçuklukların tarih sahnesine çıkması.İşte hepsi bu kadar🤭Hasılı Beren ve Luthirn (ki kitapta uzunca bir bölümleri de var),Gondolin'in Çöküşü,Hurin'nin çocuklarını ve nihayet Yüzük üçlemesinin yeniden okuyacağım için çıktım bu Silmarillon yolculuğuna.Keşkem bir Atçanyurt insanı bir At beyi Rohirrim olsaydım ki....

4 yorum:

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails