17 Mayıs 2018

güç,naomi alderman...


Güç,Obama'nın geçen yıl en beğendiği kitaplar arasındaymış ve ayrıca dizisi de varmış.Ben hiç bilmiyordum dizisini🤔
Kitap güç'ün farklı bir tarafta kullanıldığı bir distopya.Günün birinde uyansanız ve bütün kadınlarda insanları ki özellikle erkeklere yönelen bir öldürme gücü peydah olsa dünya nasıl bir yere dönüşürdü ? Güç'ün kadınların eline geçmesiyle erkek egemen dğnyanın tepe taklak olduğunu görürüz kitapta ama yazar oldukça objektif davranmış.Öyle bu güne kadar erkekler kötülük yaptı oh şimdi sıra kadınlarda efektti oluşmuyor.Olabildiğince insani düşüncelerle güç ve şiddetin umarsızca tek yönlü kullanılmasını esef ederek okuyorsunuz.Kadın ya da erkek olmanın insan olmanın karşısında hiç değerinin kalmadığına şahitlik ediyorsunuz..Enteresan ve hoş bir distopyaydı ama öldüm,bittim,bayıldım gibi bir duygu hissetmedim.


arka kapak:

“Heyecanlandırıcı! Şok edici! Sizi kendisine hayran bırakacak! Okuduktan sonra her şeyi yeni baştan düşüneceksiniz.”
-Margaret Atwood-
Yarın veya sonraki gün, tüm dünyadaki kadınlar “GÜÇ” sahibi olduklarını ve parmaklarının bir hareketiyle ölümle bile sonuçlanabilecek korkunç bir acı verebileceklerini keşfederler. Ansızın gezegendeki tüm erkekler, kontrolü kaybettiklerini anlarlar. Bir hareketle Naomi Alderman’ın olağanüstü romanının merkezindeki dört karakter tamamen değişir ve yepyeni bir dünya karşımıza çıkar.
"Ya GÜÇ kadınların elinde olsaydı?"

Alderman yeni bir “Damızlık Kızın Öyküsü” yazmış ve Margaret Atwood’un bu klasik romanı gibi, “Güç” de okuyanı korkuturken aydınlatan, öfkelendirirken yüreklendiren distopik romanlardan biri olmuş. Ursula Le Guin geleneğine de selam veren bu kitabın enerjisini hissedecek okurlar çok şanslı!

-The Washington Post-

kitapla kalın...

4 yorum:

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails