22 Ağustos 2018

ortaçağda büyü,richard kieckhefer...


Ortaçağda Büyü,Richard Kieckhefer'e ait dört başı mamur bir araştırma kitabı.Ortaçağdan,Antik Yunan'a,Hermes geleneğine,
İslam,Hristiyan ve Yahudi inanç ve tarihlerine kadar büyünün tarihini anlatıyor.
Nasıl ortaya çıkmış,kültür ve dinlerden nasıl etkilemiş,
hakkında hangi kitaplar yazılmış,kim yermiş kim kullanmış,cezası nasıl olmuş,tıpla hangi yanları karıştırılmoş vb gibi pek çok konu en ince ayrıntısına kadar araştırılmış.Açıkçası tam bir tarih kitabı.Bir ilahiyatçı olarak benim işime bilgi açısından çok yaradı ama kimlere tavsiye edilir böyle bir kitap bilemiyorum.Konular derinlemesine incelenmiş işlenmiş o yüzden yavaş ve ağır ilerleyen bir kitap yani adına bakıp eğlenceli ve hafif meşrep bir kitap sanmayın.Ben severek okudum ve çok şey öğrendim.

arka kapak

“Yeni bir şeyler öğreneceğiniz kesin.”
-Times Higher Education Supplement-

 Şifacılığın, tıbbın, dinin ve falcılığın birbirine karıştığı ortaçağ hiç şüphesiz büyüye en çok başvurulan dönemlerden biridir.

 Geleceği öğrenmek, görünmez olmak, sevdiğini kendine âşık etmek, düşmanlarını yenmek ya da hastalıklara şifa bulmak için olsun, büyü her zaman yoksul halkın arasında da saray efradında da kendine yer bulmuştur.

 “Yazar temel metinlerden, elyazmalarından ve pek çok dilden ikincil kaynaktan yararlanarak çok etkileyici bir metin ortaya çıkarmış.

-Times Higher Education Supplement-

dikkatli kalın efendim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails