1 Ağustos 2024

Pera Müzesi...

pera'ya ilk kez 2019 yazında hizmet içi müze eğitimi alırken gitmiştim.Bu bir itiraftır 🤭 Çok keyifli bir müze.En üst katında ki seri alanı hep yenileniyor diğer dört kattaki eserler aynı.Modern sanata ait fotoğraflar en üst kattan Ben bu modern sanat şeysini hiç sevmiyorum eğer tüm müze yorgan ve tuğladan ibaret olayda yeminle sövüp çıkacaktım.🤭En üst katı ilk görünce ki asansörle sizi ilk oraya yönlendiriyorlar ne leynn bu Kaplumbağa Tetbiyecisi de edim değil:)) Neyse ki yerli yerindeymiş:))

Çarşamba günleri öğrencilere ücretsiz haberiniz olsun ben öğretmenim olduğum için 50 tl ücret ödedim.

Eskiden hemen yanında İstanbul Modern Saat Müzesi vardı ki taşınmış oraya gidemedik :/ Orası da perşembe günleri öğrencilere ücretsiz.

Ayrıca Pera Palas'ta Atatürk'ün odası halka açılmış müzeden çıkıp oraya gittik ki 01/07/2024 itibariyle her gün açık k dediler şansımıza 😭


Yahu bu yorgan ne ayak🤔Netin sanatı,şair burda ne demek istedi? 

Valla kğmse kusura bakmasın modern sanat ayağını böyle saçma sapalak işker bir gğzel kakalanıyor zannımca :) işte bunlar hep illimunati şeysi😂



Pera Müzesi'nin en üst katı.



















Kırmızı konseptli bu tablolar oryantalist eserler olarak sergileniyor ve ressamları Osmanlı'yı ziyarete gelmiş olan yabancı ressamlar.






























İşte müzenin en nadide parçası Kaplumbağa Tetbiyecisi.Osman Hamdi Bey 1906 ve 1907 yıllarında iki farklı versiyonunu çizmiş.Diğeri Taksim Türkiye İş Bankası Resim Heykel Müzesi'ndeydi ki aynı gün oraya da gittik 















Pera Cafe'den bir görüntü. Müzenin en altı katı cafe oturup kızımla birer kahve içtik ki beş katı dolaşmak gerçekten çok yorucu oluyor Yolunuz düşerse uğrayın ki.
Müze Beyoğlu'nda,metroyla Şişhane durağında inip Şişhane çıkışından çıkıyorsunuz az yürüyorsunuz hemen buluyorsunuz.:)

İyi sanatlar.:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails