11 Nisan 2019

Deli Kadın Hikayeleri,Mine Söğüt...


Çiçeklere maşllh deyiniz efendim.🤭
Bir #minesogut kitabını daha bitirdik.Kalp sıkıntısı veren dokunaklı bir kitaptı #delikadinhikayeleri.
Belirsiz zamanlarda,belirsiz kadınların acı sonla biten öyküleri..Sevilmiş,sevmiş,aşık olmuş,olunmuş,terk edilmiş,aldatılmış,ötelenmiş,anne olmuş,kaybetmiş,kaybolmuş..kadınlar...Kalemi çok güçlü ve etkileyici yazarın,kadın olması ayrı bir etkileyici.Yer yer ateist söylemler dikkat çekmiyor değil,ama o kadar ötelenmiş kadın öykülerinde bu tarz bir durumun olmaması mümkün değildi.Öykülerin bir kronolojisi ve zamanı yok,başı ve sonuda.Sadece bahtsız kadınların dokunaklı öyküleri...Her öyküye uygun Bahadır Baruter'in birbirinden etkileyici ilustürasyonları.
Kitap boyunca kadınlığa bir ağıt...
 Omuzumda hiç kapanmayan bir yara
Topuğumda hiç kaynamayan bir kırık
Saçlarımın ucu yanık yanık.
Binlerce yıldır kandırıldık.
Ben artık doğurmayacağım.
 ☕

Arka kapak:


" Girdiği kabın şeklini alan su, geçtiği yolların rengini de çalarmış…"

Mine Söğüt'ten Unutulmayacak Delilik Hikâyeleri

Beş Sevim Apartmanı - Rüya Tabirli Cinperi Yalanları, Kırmızı Zaman, Şahbaz'ın Harikulâde Yılı 1979, Madam Arthur Bey ve Hayatındaki Her Şey gibi romanları ve çeşitli biyografi, monografi, söyleşi kitaplarıyla okurların yakından tanıdığı Mine Söğüt bu defa hikâyeleriyle karşımızda.

"…kendini öldürme fikrini bu kadar çok seven biri kendini de çok seviyor demektir... kendini ve deliliğini" diyen yazar, Deli Kadın Hikâyeleri kitabında, aklın kıyısında gezinen, kadınlıklarını bir lanet gibi sırtlarında taşıyan, hepsi "kaybetmeye" yazgılı, içe işleyen yalnızlıklarıyla kalp burkan hayatları, varoluş kâbuslarını anlatıyor. Kitapta ayrıca, Bahadır Baruter'in bu hikâyelerin izlenimleriyle yaptığı on resmi de yer alıyor. 

Kalemini zehire, kana, cinnete, ölüme ve hayata aynı lezzetle batıran Mine Söğüt'ten unutulmayacak yirmi bir delilik hikâyesi...


Kitapla kalın...

4 yorum:

  1. beş sevimi okudum sadece ama yazar aklımda. iyi bir yazar ivit. baruter yaaaa o da deli zaten :) saool. ama o divanda okurken uyur insan yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o kştabı bulamıyorum vay nette bitmiş :/ evet divanım on numero :))

      Sil
  2. Benim yazardan tek okuduğum kitap, çok sevmiştim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikolojik olarak insanı zorlayan bir kitaptı ama bende çok sevdim :)

      Sil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails