11 Nisan 2019

Simyacı,Paulo Celho...


Simyacı'yı lisedeyken okumuştum yıllar yıllar önce😁 Halet-i ruhiyemi uygun düştüğünü düşündüğümden yine okudum ki hakikaten uygunmuş yani.Çalkantılı geçen birkaç aydan sonra bu ruha dinginlik veren kitap hakikaten hoş oldu.Paulo Coelho Mesneviden etkilendiği bir hikayeden yola çıkarak yazmış kitabı.Bir kendini anlama,evreni yorumlama hikayesi...Birksç zamandır mistik işlere merak saldığımdan bilinçaltını yönlendirme,olumlama,evrenin mesajlarını anlama gibi işlerle uğraşıyordum ki kitap tam denk geldi.Aslında hikaye oldukça basit,mesajı da net ama yazar akıcı bir dille,altı çizilen satırlarla çok hoş anlatmış hikayesini.Aradığın her ne ise senin içinde ve çağırdığın şey ne ise o gelir sana ve evrene doğru mesajlar gönderir de istediğin şeyi tutkuyla istersen evren senin dileğin için senden çok çalışır.Inanır mısınız bilemem ama tüm bunlar gerçekten doğru.Hz.Peygamber'de demiyor mu "Duanızda ısrarcı olun,"diye.Işte netice...
Hasılı güzel kitaptı.Cumaya bir dua niteliğinde.😊 

Arka kapak:

Simyacı, dünyaca ünlü Brezilyalı yazar Paulo Coelho'nun üçüncü romanı. 1996 yılından bu yana Türkiye'de de çok okundu, çok sevildi, çok övüldü bu kitap. Bir büyük Doğu klasiği olan Mevlâna'nın ünlü Mesnevî'sinde yer alan bir küçük öyküden yola çıkarak yazılan bu roman, yüreğinde çocukluğunun çırpınışlarını taşıyan okurlar için bir "klasik" yapıt haline geldi.
Simyacı, İspanya'dan kalkıp Mısır piramitlerinin eteklerinde hazinesini aramaya giden Endülüslü çoban Santiago'nun masalsı yaşamının öyküsü. Ama aynı zamanda bir "nasihatnâme"; "Yazgına nasıl egemen olacaksın? Mutluluğunu nasıl kuracaksın?" gibi sorulara yanıt arayan bir yaşam ve ahlak kılavuzu. Mistik bir peri masalına benzeyen bu romanın, dünyanın dört bir yanında bunca sevilmesinin gizi, kuşkusuz bu kılavuzluk niteliğinden kaynaklanıyor.
Simyacı'yı okumak, herkes daha uykudayken şafak vakti uyanıp, güneşin doğuşunu izlemeye benziyor.


Kitapla kalın...

6 yorum:

  1. bende bu kitabi bir türlü bitiremedim şimdi sen böyle güzel anlatınca yeniden okuyacağım :) Sevgiler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru zaman olmayınca kitapla yolculuğa çıkılmıyor.Sende doğru zamanı yakalayamamışsın demek ki :) O zaman bir daha yola çıkın bakalım neler olacak :)

      Sil
  2. severim tabisi deeee. buna benzeyen ama bundan çok daha iyi ve önemli bir kitap daha var yaaa. sidarta, hermann hesse. bir dee, erich fromm, sahip olmak ya da olmak. bir de rollo may, yaratma cesareti. bunlara hayat değiştiren kitaplar diyebiliriz hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkıntılı zamanlardan geçtim ocak ve şubattan kelli,bir de üstüne Mine Sçğüt'leri çaktıydım tam olduydu :))böyle dingin bir kitaba ihtiyacım vardı ;)Sidarta'yı srvmrmiştim ki been ama yine okuycam :)fromm uu roll maybıı not aldım ;)

      Sil
  3. Harika bir kitap. Mutlaka okunmalı. Ben de yazdım blogumuda kitabı. http://turgayaksoy.blogspot.com/2018/12/kitap-onerisi-simyac.html

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails